مقالات

خرید لوله پلی اتیلن گازی و دریافت قیمت روز

همانطور که می دانید صنایع لوله کشی در چندین سال اخیر دچار تغییرات بسیار بزرگی شده است. این تغییرات مثبت به سبب شروع انقلاب های صنعتی و پیشرفت تکنولوژی در کشور پیشرفته جهان اتفاق افتاد. برای مثال انتقال آب و گاز شهری و روستایی با استفاده از لوله های پلی اتیلن اولین بار در کشور هایی مانند آمریکا و بعد از آن فرانسه و انگلیس انجام شد. بعد از مدتی استفاده از لوله های نسل جدید، مصرف کندگان متوجه کیفیت فوق العاده و برتری آن نسبت به نسل قبلی لوله و اتصالات شدند. به طوری که تقریبا حجم زیادی از معایب و مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، برطرف شدند. از این رو کم کم استفاده از این لوله ها در سراسر جهان و به خصوص کشور ما بسیار مرسوم شد. پس لوله و اتصالات پلی اتیلن از جایگاه ویژه ای برخوردار شدند. یکی از پر مصرف ترین این تجهیزات، لوله های گاز رسانی می باشد. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم مهم ترین نکات در هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازی را بررسی نماییم.

اگر به عنوان یکی از مصرف کنندگان این محصولات کاربردی اطلاعات کافی درباره این لوله ندارید، بهتر است تا انتها این مقاله با ما همراه باشید تا با استفاده از مطالب آن بهترین کیفیت از این لوله ها را انتخاب نمایید.

کاتالوگ لوله و اتصالات ، قیمت روز لوله و اتصالات

خرید لوله پلی اتیلن گازی

معرفی لوله های پلی اتیلن گازی

لوله های پلی اتیلن گازرسانی معمولا با خط های زرد روی بدنه از سایر لوله ها متمایز و شناخته می گردد. و همانطور که می دانید گرید های مختلفی برای لوله های پلی اتیلن وجود دارد. این لوله ها معمولا با گرید تجاری PE100 در سایز بندی های 16 تا 630 میلیمتر با استفاده از پلی اتیلن مرغوب تولید می شوند. یکی از مزایا لوله های پلی اتیلن گازی، تولید آن ها در سایز و قطر غیر مرسوم به درخواست شرکت های پیمانکار می باشد.

هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازرسانی دقت نمایید که این محصولات باید دارای تاییدیه و استاندارد های مختلفی از جمله: استاندارد EN 1555، تاییدیه اداره گاز و… باشند. و در صورتی که لوله های مذکور فاقد استاندارد های لازم باشند، امکان بهره برداری با این لوله ها وجود ندارد.

نکته: تاریخ استفاده از لوله های گازرسانی حداکثر تا 6 ماه می باشد. و اگر هنگام خرید تاریخ حک شده بر روی محصول از 6 ماه گذشته باشد، این لوله ها قابل استفاده نمی باشند.

در واقع عمر و ماندگاری این لوله ها بعد از نصب بسیار بالا می باشد. اما از زمان تولید حداکثر تا 6 ماه آینده باید مورد استفاده قرار گیرند. در غیر این صورت قابل استفاده نبوده و مصرف آن ها ممکن است برای شما زیان آفرین باشد.

قیمت خرید لوله پلی اتیلن گازی

لوله و اتصالات، در بازار مصرف با توجه به موارد مختلفی قیمت گذاری می شود. در واقع عوامل مختلفی می تواند تعیین کننده قیمت نهایی یک محصول باشد. به طور کلی لوله های گازی از قیمت مناسبی نسبت به سایر تجهیزات برخوردار هستند. البته توجه نمایید که بین قیمت قیمت مقرون به صرفه با کالا ارزان تفاوت بسیاری است. اگر هنگام خرید لوله و اتصالات گازی با قیمتی نامعقول و بیش از حد پایین تر از قیمت بازار مواجه شده اید، می توان احتمال داد که این لوله کیفیت بالایی ندارد. با این حال در ادامه به برسی عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت نهایی هنگام خرید لوله پلی اتیلن گازی می پردازیم.

  1. به طور کلی لوله های گازرسانی دارای سایز های متفاوتی از یکدیگر می باشند. و هرکدام از این سایزبندی ها دارای قیمت های مختلفی می باشند.
  2. مواد مصرفی در تولید کلیه لوله و اتصالات، مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت نهایی محصول می باشد. پلی اتیلن ها با توجه به کیفیتی که دارند دارای هزینه های مختلفی می باشند.
  3. از آنجایی که وزن لوله های درخواستی شما با توجه به نوع فعالیتتان و متراژ آن، متفاوت می باشد. پس این مورد نیز می تواند بر قیمت نهایی این تجهیزات تاثیر گذار باشد.
  4. از طرفی هزینه های تولید، حمل، ارزش افزوده و… نیز می تواند از دیگر موارد موثر بر قیمت لوله پلی اتیلن محسوب شوند.
  5. و در آخر نوسانات نرخ ارز، که در کشور ما ثابت نمی باشد. این عدم ثبات به طور کاملا مستقیم می تواند بر قیمت نهایی محصولات تاثیر گذار باشد. پس بهتر است برای استعلام قیمت به صورت روزانه پیگیر باشید.

خرید لوله پلی اتیلن گازی

مهم ترین نکات در هنگام خرید

در خرید انواع لوله پلی اتیلن به خصوص لوله پلی اتیلن گازی چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه نمود. این نکات عبارتند از:

  • تاریخ تولید: همانطور که در قسمت بالا نیز اشاره نمودیم، لوله های گازی که بیش از 6 ماه از تولیدشان گذشته باشد، غیرقابل مصرف می باشند.
  • دارای مواد آنتی یو وی باشند: مواد نام برده باعث مقاومت لوله ها در برابر اثرات تخریب کننده اشعه ماورا بنفش خورشید می باشد. در نتیجه می توان از این لوله ها با ماندگاری بالا بر روی خاک نیز استفاده نمود.
  • دارا بودن تاییدیه اداره گاز: با توجه به مطالب فوق الذکر داشتن این تاییدیه یکی از مهم ترین تاییدیه ها برای تولید این لوله های می باشد. در هنگام خرید لوله های گازرسانی به تاییدیه های آن حتما توجه نمایید.
  • میزان MRF: این گزینه نشان دهنده درصدر کربن در مواد اولیه لوله های گازی است. و مقدار آن هیچ گاه نباید بیش از 20 درصد باشد.
  • مقدار پلی اتیلن خام مصرفی: از دیگر نکات مهم در هنگام خرید، میزان پلی اتیلن مصرفی در هر متر مربع از لوله های گازرسانی می باشد. میزان متوسط آن معمولا بین 2 تا 2.5 درصد است. ( بیشتر بدانید: مواد اولیه لوله پلی اتیلن )

فروشگاه خرید لوله و اتصالات گازرسانی

اگر به دنبال خرید لوله و اتصالات گازرسانی می باشید، ما در پلی اتیلن بازار با توجه به شرایط اقتصادی قیمت مناسبی را برای مشتریان خود در نظر گرفته ایم. از طریق تماس با مجوعه و ارتباط با کارشناسان می توانید از قیمت های انواع محصولات پلی اتیلن ( لوله پلی اتیلن آبرسانی، لوله پلی اتیلن فاضلابی و…) به علاوه دیگر لوله و اتصالات مورد نیاز خود مطلع شوید.

لازم به ذکر است پلی اتیلن بازار ارائه دهنده بهترین برند های لوله و اتصالات یوپی وی سی و دیگر تجهیزات مورد نیاز در این زمینه نیز می باشد. با خرید از این مجموعه شما می توانید از بهترین کیفیت و قیمت به طور همزمان بهره ببرید.

 

خرید لوله و اتصالات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.