مقالات

بازیافت لوله پلی اتیلن آبرسانی

در سالیان پیشین استفاده از لوله های بتنی، سیمانی و فولادی بسیار رایج بود. اما با به کار‌گیری جدیدترین فناوری ها جایگزین مناسبی برای آن عرضه شد. امروزه لوله های پلی اتیلن به عنوان جایگزین لوله های بتنی و فولادی معرفی شده است. چرا که این لوله ها به دلیل برخورداری از مقاومت کافی در برابر خوردگی، شرایط دمایی مختلف، سایش، زمین لرزه و زنگ زدگی برای استفاده در زمینه های آبیاری و آبرسانی مناسب تر به نظر می رسند. همچنین این لوله ها دوست دار طبیعت بوده و با آن سازگاری دارند. در واقع بازیافت لوله پلی اتیلن آبرسانی از مهم ترین ویژگی های آن شمرده می شود.

به طور کلی لوله های پلی اتیلن به سبب ویژگی های منحصر به فرد فوق الذکر، بیشترین کاربرد را به منظور انتقال آب شرب در مناطق شهری و روستایی ، انتقال فاضلاب، انتقال آب استخر، آبیاری زمین های کشاورزی، باغات، مزارع و گلخانه ها و زهکشی مناسب دارند.

بازیافت لوله پلی اتیلن آبرسانی

 

ویژگی های لوله پلی اتیلن آبرسانی

  • لوله های پلی اتیلن آبرسانی مصون از آسیب پرتوهای خورشید هستند.
  • زمین لرزه و سایش با خاک آسیبی به این لوله ها وارد نمی کند.
  • محصولات پلی اتیلن در برابر شرایط دمایی مختلف منعطف عمل نمایند. و به منظور استفاده در زمینه های آبرسانی در گرما و سرما مقاوم هستند.
  •  مقاومت در برابر مواد شیمیایی اسیدی و بازی از دیگر مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن آبرسانی است.
  • در لوله های پلی اتیلن آبرسانی اتصالات ایمن و محکمی به کار رفته است. که همین امر امکان نشت دهی لوله ها را به حداقل رسانده است.
  • لوله های پلی اتیلن آبرسانی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، زنگ زدگی، مواد شیمیایی اسیدی و بازی، سایش و شرایط دمایی مختلف طول عمر بالایی دارند و به منظور استفاده در زمینه های آبرسانی بسیار مناسب و کاربردی خواهند بود.
  • سطح داخلی لوله پلی اتیلن آبرسانی صاف و صیقلی است که همین امر موجب انتقال سریع آب در لوله های پلی اتیلن خواهد شد.
  • وزن سبک از مزایای این لوله ها است. از این رو حمل و نقل و جابه‌جایی آسان آن را در پی خواهد داشت.
  • می توان تجهیزات پلی اتیلن را با قیمت مناسب خریداری کرد.
  • ساخت و تولید لوله های پلی اتیلن در سایزهای مختلف ۱۶ الی ۱۲۰۰میلیمتر صورت می گیرد.
  • انواع لوله پلی اتیلن در کلاس های ۲، ۴، ۶، ۱۰، ۱۲، ۱۶، ۲۰ و ۳۲ بار و بالاتر وجود دارند.
  • پلی اتیلن ها دوست دار طبیعت بوده و بازیافت لوله های پلی اتیلن آبرسانی، از مهم ترین مزایا لوله پلی اتیلن شمرده می شود.

خرید لوله و اتصالات

بازیافت لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله های پلی اتیلن امروزه در بسیاری از صنایع و مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. با افزایش مصرف و کاربرد این نوع لوله ها شاهد افزایش ضایعات آن ها نیز هستیم. پلی اتیلن یک نوع پلاستیک زیست تخریب پذیر است که جلوگیری از انباشته شدن ضایعات آن از نظر زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است. البته طی تحقیقاتی مقدار کمی از آسیب لوله پلی اتیلن به خاک می باشد. اما با این وجود باید سعی کرد که به دنبال روشی بسیار مناسب برای جلوگیری از تولید ضایعات لوله های پلی اتیلن باشیم. برای بازیافت لوله پلی اتیلن آبرسانی و دیگر انواع آن از روش زیر استفاده می شود.

روش بازیافت:

لوله های پلی اتیلن ابتدا جمع آوری می شوند. پس از آن باید دقت کرد که بازیافت مواد اولیه لوله پلی اتیلن با دیگر مواد پلیمری صورت نگیرد و بازیافت آن ها به صورت جداگانه انجام شود. جداسازی و تفکیک سازی مواد پلیمری در بازیافت لوله های پلی اتیلن بسیار حائز اهمیت است. چرا که نقاط ذوب هر کدام از مواد پلیمری با هم متفاوت است. این تفاوت نقطه ذوب مواد باعث ایجاد ترکیبات ناهمگون خواهد شد. پس از آن فرآورده تولید و روانه ی بازار فروش خواهد شد.

لوله پلی اتیلن آبیاری

اهمیت بازیافت این تجهیزات

پلی اتیلن یک نوع پلاستیک صنعتی می باشد که بسیار مفید و کاربردی است. استفاده از آن در زمینه ها و مصارف متعدد بسیار زیاد می باشد. به همین خاطر بازیافت پلی اتیلن و حذف ناخالصی های موجود در آن از نظر اقتصادی و زیست محیطی توصیه می شود.

لوله های پلی اتیلن از ماده پلی اتیلن تولید می شود. با بازیافت پلی اتیلن می توان در مصرف مواد اولیه برای ساخت لوله های پلی اتیلن صرفه جویی کرد. چرا که این کار موجب صرف زمان و انرژی کمتری برای تولید لوله های پلی اتیلن خواهد شد. همچنین به دلیل استفاده زیاد از این نوع لوله ها، و پس از پایان دوام و ماندگاری آن ها، با حجم عظیمی از لوله های پلی اتیلن مواجه خواهیم شد. به همین خاطر باید به فکر بازیافت و بازگردانی آن ها به چرخه ی تولید باشیم.

پلی اتیلن بازیافتی ناشی از لوله و اتصالات پلی اتیلن از کاربردهای بسیاری برخوردار است. در ذیل برخی از آن ها را بررسی نموده ایم.

  • از پلی اتیلن ناشی از بازیافت لوله پلی اتیلن آبرسانی و دیگر انواع لوله های پلی اتیلن در مصارف خانگی همچون تولید پانل های اسفنجی عایق دار استفاده می شود.
  • اماکنی که نیازمند مقاومت ضربه ای و استحکام کششی بالا هستند، از پلی اتیلن بازیافتی بهره می گیرند.
  • از مصارف پلی اتیلن بازیافتی می توان به کاربرد آن در صنایع نساجی، خودروسازی، لوازم خانگی و ورزشی اشاره کرد.
  • ساخت غشا و بطری های نوشیدنی از دیگر کاربردهای پلی اتیلن بازیافتی است.
  • به منظور تولید لوله های ساختمانی از پلی اتیلن بازیافتی استفاده می شود.

خرید لوله و اتصالات

پلی اتیلن بازار به عنوان تامین کننده اقلام مورد نیاز صنایع لوله کشی بهترین محصولات را با به صرفه ترین قیمت برای مصرف کنندگان ارائه می دهد. این مجموعه اقدام به تامین بهترین این محصولات از معتبر ترین برند ها نموده است. ازین رو نماینده رسمی شرکت های معتبری در این زمینه می باشد.

برای خرید لوله و اتصالات در انواع مختلف، مشاوره، مشاهده کاتالوگ لوله و اتصالات و دریافت قیمت می توانید با شماره های مجموعه پلی اتیلن بازار تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.