مقالات

لوله پلی اتیلن آبرسانی غیراستاندارد

ساخت و تولید لوله های پلی اتیلن در انواع مختلفی صورت می گیرد. لوله پلی اتیلن آبرسانی یکی از انواع لوله های پلی اتیلن است که در آبیاری و آبرسانی به کار می رود. این لوله ها با توجه به مواد و ترکیبات مختلفشان در دو نوع: لوله پلی اتیلن آبرسانی استاندارد و غیراستاندارد وجود دارند. در واقع در تولید نوع استاندارد آن از مواد درجه یک استفاده می شود. اما در تولید نوع غیر استاندارد علاوه بر مواد درجه یک و باکیفیت از مواد درجه دو و نامرغوب نیز استفاده می شود. در واقع باید خاطر نشان کرد که لوله پلی اتیلن آبرسانی غیراستاندارد به اندازه ی لوله پلی اتیلن آبرسانی استاندارد، باکیفیت و کاربردی نیست. با این وجود، داشتن مواد درجه دو و ضایعاتی در ترکیب لوله پلی اتیلن آبرسانی غیراستاندارد دلیل بر بی مصرف بودن آن نیست. و می تواند در زمینه های آبیاری و آبرسانی به کار رود.

ویژگی های لوله پلی اتیلن آبرسانی غیر استاندارد

  • لوله پلی اتیلن آبرسانی غیراستاندارد ترکیبی از مواد درجه یک و درجه دو است.
  • این لوله ها در برابر سایش و ترک خوردگی مقاومت بالایی دارد. به همین منظور، می توان از لوله پلی اتیلن آبرسانی غیراستاندارد در زمینه ی آبیاری و آبرسانی مزارع و گلخانه ها استفاده نمود.
  • از دیگر ویژگی های این نوع لوله می توان به مقاومت آن ها در برابر شرایط مختلف دمایی اشاره نمود. شرایط حرارتی و برودتی تاثیر چندانی بر ساختار و ترکیب لوله های پلی اتیلن غیراستاندارد وارد نمی کند.
  • اتصالات کمی در این محصولات وجود دارد. که همین امر، احتمال نشتی لوله پلی اتیلن آبرسانی را به حداقل رسانده است.
  • مقاومت در برابر زنگ زدگی از دیگر ویژگی ها و مزایای این محصولات است.
  • نصب و کارگذاری لوله پلی اتیلن آبرسانی غیراستاندارد، آسان و راحت صورت می گیرد.
  • این لوله ها در سایزهای ۱۶ تا ۱۲۰۰ میلیمتر وجود دارند.
  • وزن لوله عاملی مهم در تعیین قیمت لوله پلی اتیلن آبرسانی غیراستاندارد است. البته میزان پلی اتیلن خالص استفاده شده در لوله و میزان فشار تحملی در تعیین قیمت نهایی لوله پلی اتیلن غیراستاندارد تاثیرگذار است.

لوله پلی اتیلن آبرسانی غیراستاندارد

کاربرد لوله پلی اتیلن آبرسانی

همانطور که از اسم لوله پلی اتیلن آبرسانی غیر استاندارد مشخص است، جهت آبیاری و آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو در زمینه ی انتقال آب آشامیدنی شهری و روستایی، آبیاری زمین های کشاورزی، باغ ها و گلخانه ها، زهکشی و انتقال فاضلاب استفاده می شود.

البته لازم به ذکر است که تا سالیان قبل استفاده از لوله های بتنی، سیمانی و فولادی به منظور آبیاری و آبرسانی بیشتر رواج داشت. اما به دلیل مقاومت پایین آن ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی استفاده از آن ها کم تر شد. لوله های پلی اتیلن آبرسانی به دلیل دارا بودن ویژگی ها و مزایایی خاص توانسته اند جایگزین مناسب لوله های فولادی و بتنی در زمینه ی آبرسانی شوند. زیرا مزایای این محصولات برای مصرف کنندگان شناخته شده است. تا حدی که امروزه کاربرد این نوع لوله ها در زمینه آبیاری و آبرسانی معمول و رایج شده است.

انواع گرید این محصولات

لوله های پلی اتیلن آبرسانی معمولاً در دو نوع PE100 و PE80 مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه در مورد هر کدام از این لوله ها توضیحاتی را بیان کرده ایم.

  • لوله PE100: لوله PE100 از جدیدترین نوع لوله های پلی اتیلن است که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار می باشد. این نوع لوله ها به خاطر داشتن دانسیته بالاتر، وزن و ضخامت کم تر در مقایسه با دیگر انواع لوله های پلی اتیلن جهت مصارف گوناگون کاربرد بیشتری دارند. مقاومت در برابر اشعه های ماورا‌بنفش، نصب آسان، حمل و نقل و جابه‌جایی راحت، عدم اشکال در اتصالات و همچنین مقاومت در برابر خوردگی، زنگ زدگی و سایش از دیگر مزایای لوله های PE 100 است. استفاده از لوله های PE100 آبرسانی برای مصارفی همچون: انتقال آب در شبکه های آبرسانی شهری و روستایی، آبیاری تحت فشار، شبکه های انتقال فاضلاب و آبیاری زمین های کشاورزی و گلخانه ها پیشنهاد می شود.
  • لوله PE80: یکی دیگر از انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی، لوله PE80 است که دارای طول عمر و کیفیت بالایی است. این نوع لوله پلی اتیلن همچون لوله های PE100 در زمینه آبیاری و آبرسانی کاربرد دارد.

لوله PE100 دارای استحکام ۱۰ مگاپاسکالی و لوله PE80 دارای استحکام ۸ مگاپاسکالی می باشد. به طور کلی استحکام و مقاومت لوله های PE100 بیشتر از لوله های PE80 خواهد بود. وزن و ضخامت کمتر لوله PE100 به نسبت PE80 از جمله تفاوت های میان این دو لوله است.

خرید لوله پلی اتیلن

سخن پایانی

لوله های پلی اتیلن آبرسانی غیراستاندارد از برخی مزایا برخوردار هستند که به همین خاطر استفاده از آن ها در زمینه های آبیاری و آبرسانی امکان‌پذیر است. از خرید لوله پلی اتیلن غیراستاندارد بی کیفیت اجتناب کنید. چرا که خرید لوله بی کیفیت موجب هزینه های اضافی برای شما خواهد بود. در نتیجه لازم است که خرید خود را از شرکت های معتبر و دارای محصولات باکیفیت انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی پلی اتیلن بازار بزرگ‌ترین تامین‌کننده انواع لوله‌های پلی اتیلن و اتصالات آن با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب در ایران است. ارسال به سراسر کشور در اسرع وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. همچنین ما آماده‌ی همکاری با شرکت‌های ساختمانی، نیروگاه‌ها، پالایشگا‌ها، پتروشیمی و پروژه‌های آبرسانی و گازرسانی هستیم.  از این رو برای خرید لوله و اتصالات، دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت های روز، می توانید با این شرکت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.