مقالات

آشنایی با انواع لوله پلی اتیلن

لوله ی پلی اتیلن که امروزه در تمامی جوامع بسیار پرمصرف و پرطرفدار می باشد، از مواد اولیه پلی اتیلن در انواع مختلفی به وجود آمده است. استفاده از این مواد توانسته ویژگی های مثبت بسیار مفیدی را در صنعت لوله و اتصالات به ارمغان آورد. که به سبب آن ها اکثر مشکلاتی که در نسل قبلی لوله ها وجود داشت، از بین رفت. از این رو در 50 سال گذشته انواع لوله پلی اتیلن به عنوان جایگزین مناسبی برای لوله های چدنی و فلزی انتخاب شدند.

لوله و اتصالات پلی اتیلن از بهترین گزینه های موجود برای انتقال سیالات می باشند. بیشترین کاربردی که این محصولات در صنایع لوله کشی دارند در خطوط انتقال: گاز، آب و فاضلاب، سیستم های آبیاری قطره ای و نیروگاه ها می باشد. و مهم ترین ویژگی آن ها هم وزن سبک و حمل و نقل راحت آن ها است. برای آشنایی بیشتر با این محصولات پرمصرف تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع لوله پلی اتیلن

معرفی انواع لوله پلی اتیلن

همانطور که در مطالب فوق الذکر بیان نمودیم، لوله هایی که از جنس پلی اتیلن تولید می شوند دارای انواع مختلفی می باشند. هر کدام از آن ها بنا بر ویژگی های خاص خود و کاربردشان در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • لوله پلی اتیلن کابلی: امروزه بهترین تجهیزات برای عایق فیبر های نوری و کابل های برق، لوله های پلی اتیلن کایلی می باشد. زیرا این تجهیزات دارای ویژگی های منحصر به فردی چون: مقاومت در برابر رطوبت، رعد و برق و ضربه می باشد. از این رو بهترین گزینه ای است که می توان برای سیم کشی های درون و برون شهری استفاده نمود.
  • انواع لوله های پلی اتیلن آبرسانی: از دیگر مدل های تجهیزات پلی اتیلن می توان به لوله های پلی اتیلن آبرسانی اشاره نمود. همانطور که از نام آن ها پیداست، این لوله ها به جهت انتقال آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین جهت می توان اطمینان یافت که این لوله ها از مواد 100 درصد نو تولید می شوند. و همچنین مهم ترین ویژگی آن ها مقاومت در برابر مواد شیمیایی است. در نتیجه آبی که از این لوله ها می گذرد و به منازل می رسد، کاملا تمیز و بهداشتی است.

توجه: هنگام خرید لوله پلی اتیلن دقت نمایید که این لوله ها حتما باید داری گواهینامه های اداره بهداشت باشند.

  • لوله پلی اتیلن گازرسانی: این لوله ها نیز از دیگر انواع لوله های پلی اتیلن می باشند که کاربرد آن ها در پروژه ها و صنایع گازرسانی می باشد. امروزه استفاده از لوله های پلی اتیلن گازرسانی به اندازه ای افزایش یافته است که تا حدود 90 درصد لوله های انتقال گاز، از جنس پلی اتیلن می باشد.
  • لوله فاضلابی پلی اتیلن: آخرین مورد از تجهیزات پلی اتیلن، لوله های فاضلاببی می باشد. کاربرد این تجهیزات به جهت جمع آوری و انتقال پسماند های صنعتی و فاضلاب می باشد. اما گاهی برای جمع آوری آب های سطحی و یا زهکشی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. ( بیشتر بدانید: لوله های پلی اتیلن فاضلابی )

لوله های تک جداره و دوجداره

انواع لوله های پلی اتیلن به غیر از تقسیم بندی های فوق، طبق مواردی که در ادامه بیان می شود نیز تقسیم بندی می شود.

  1. لوله های دو جداره یا کاروگیت: این محصولات همانطور که از نامشان مشخص است دارای دو لایه می باشند. و کاربرد آن ها به عنوان یک جوی زیرزمینی می باشد. شکل ظاهری آن ها به صورت یک لایه درونی با سطحی صاف و صیقلی است که محل عبور سیالات می باشد. و لایه بیرونی آن یک سطح موج دار یا رده رده می باشد. از ویژگی های این لوله ها می توان به عدم فشار بار داخلی آن ها اشاره نمود. همچنین لایه ی بیرونی آن ها دارای قابلیت تحمل تمام فشار های سطحی و زیر سطحی می باشد.
  2. لوله های تک جداره: این نوع از انواع لوله های پلی اتیلن در فشار 2 تا 40 بار در قطر های مختلف قابل استفاده می باشند. مهم ترین مزیت آن ها در سرعت نصبشان می باشد.

مهم ترین ویژگی ها و مزایا

  • انواع لوله پلی اتیلن در برابر ضربه و سایش مقاوم می باشند.
  • این تجهیزات بسیار سبک بوده و به راحتی قابل حمل می باشند.
  • هنگام نصب نیاز به تخصص بالایی نیست و با کمی دقت این لوله ها بسیار آسان نصب خواهند شد
  • تجهیزات پلی اتیلن بسیار انعطاف پذیر هستند و دارای تنوع بالایی می باشند.
  • از طرفی مهم ترین ویژگی آن ها ، جریان پذیر بودن لوله و اتصالات پلی اتیلن است.
  • و در آخر در برابر مواد شیمیایی نیز مقاومت بالایی دارند. از این رو با مواد اسیدی و بازی واکنش نمی دهند.

خرید لوله و اتصالات

 

جمع بندی

همانطور که از مطالب فوق الذکر دریافته اید، نسل جدید لوله و اتصالات ( انواع لوله پلی اتیلن ) دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که آن ها را نسبت به نسل قبلی لوله و اتصالات در جایگاه بالاتری قرار داده است. از این رو خرید لوله و اتصالات از این جنس نیازمند دقت کافی می باشد. زیرا این لوله های نقش مهمی در صنایع لوله کشی ایفا می نمایند. پس لازم است که از بهترین کیفیت موجود در بازار تهیه شوند.

ما در مجموعه پلی اتیلن بازار بهترین کیفیت لوله و اتصالات را با قیمت های مقرون به صرفه در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم. همچنین با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت این مجموعه، از قسمت همکاران و پروژه ها می توانید بیشتر با این مجموعه آشنا شوید.

مجموعه پلی اتیلن بازار آماده‌ی همکاری با شرکت‌های ساختمانی، نیروگاه‌ها، پالایشگا‌ها، پتروشیمی و پروژه‌های آبرسانی و گازرسانی می باشد.

تماس با ما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.