مقالات

کاربرد لوله پلی اتیلن

در حدود 70 سال پیش لوله هایی که از جنس پلی اتیلن ساخته شدند. که برای اولین بار در ایالات متحده و اروپا مورد استفاده قرار گرفتند. این محصولات در طول سال های مختلف با استقبال روزافزون مصرف کنندگان روبرو شد. می توان گفت که دلیل این محبوبیت به سبب وجود خواص مواد پلی اتیلن در این محصولات است. رفته رفته استفاده از لوله و اتصالات پلی اتیلن در صنایع مختلف بیشتر شد. و این تجهیزات به جایگاه ویژه ای در بین دیگر محصولات رسیدند. به طوری که امروزه به دلیل استحکام بالا و قیمت مناسب به عنوان جایگزین لوله های فلزی و بتنی انتخاب شده اند. کاربرد لوله های پلی اتیلن بسیار متنوع می باشد و می توان گفت که در تمامی صنایع جای دارند. اما بیشترین کاربرد آن در صنایع آب و فاضلاب می باشد.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با کاردبرد های فوق العاده این تجهیزات مصرفی بیشتر آشنا شوید.

کاربرد لوله پلی اتیلن

کاربرد لوله پلی اتیلن

همانطور که گفتیم لوله و اتصالات پلی اتیلن امروزه به عنوان جایگزین لوله های فلزی، چدنی و بتنی انتخاب شده اند. این لوله ها در اندازه های بسیار متنوع و فشار های 4 تا 25 اتمسفر تولید و در بازار مصرف به فروش می رسند. از این رو در زمینه های مختلفی چون: آبیاری و آبرسانی، کشاورزی، انتقال گاز، انتقال فاضلاب، پوشش کابل و… بسیار کارآمد می باشند.

بهترین کاربرد لوله پلی اتیلن برای انتقال سیالات در صنایع مختلف، نیروگاه ها، سیستم های آبیاری و آبرسانی، خطوط انتقال گاز و… به شکل گسترده تری انجام می گیرد. زیرا این انتقالات در موارد ذکر شده به شکل گسترده تری انجام می گیرد و نیازمند تجهیزاتی با کیفیت می باشند.

برخی از مهم ترین کاربرد های لوله و اتصالات پلی اتیلن در صنایع و شبکه های مختلف به شرح زیر می باشد.

  • خطوط انتقال آب با سختی بالا و انتقال آب دریا، و سیستم لوله کشی کشتی ها و صنایع دریایی
  • پوشش کابل های مخابراتی، کابل برق و فیبر نوری
  • استفاده از لوله و اتصالات پلی اتیلن در شبکه های گازرسانی و خطوط انتقال محصولات نفتی
  • سیستم های انتقال مایعات و فاضلاب صنعتی
  • سیستم های آبیاری تحت فشار و شبکه ها و سیستم های زهکشی
  • در راه‌آهن و قطار شهری و فرودگاه ها
  • سیستم های گرمایش از کف
  • شبکه‌های اطفاء حریق – لوله‌های آتشنشانی
  • و…

هزاران موارد دیگر که استفاده از این تجهیزات در آن ها بسیار کارآمد و مناسب می باشد.

با مطالعه موارد گفته شده در این بخش از مقاله می توان نتیجه گرفت که این تجهیزات دارای ویژگی های بسیاری می باشند، که توانسته اند در هر مکانی مورد استفاده قرار گیرند.

مزایا و ویژگی ها

  1. این تجهیزات در برابر مواد شیمیایی مقاوم می باشند. از این رو کاربرد لوله پلی اتیلن برای انتقال آب آشامیدنی بسیار رایج می باشد. زیرا هیچگونه تغییری در رنگ، بو و مزه آب ایجاد نمی نماید.
  2. لوله و اتصالات پلی اتیلن نسبت به دیگر تجهیزات انعطاف پذیر تر می باشند. به همین جهت به ندرت دچار شکستگی خواهند شد.
  3. این لوله ها در برابر حرکت رانش زمین و زلزله نیز میقاوم می باشد.
  4. جابجایی و حمل نقل آن ها بسیار آسان می باشد. زیرا از وزن سبکی برخوردار می باشند.
  5. اگر به صورت صحیح و استاندارد نصب شوند، به هیچ عنوان دچار نشتی نخواهند شد

لوله پلی اتیلن

جمع بندی

همانطور که مطالعه نمودید انواع لوله های PE یا همان پلی اتیلن از کاربرد های بالایی برخوردار می باشند. از این رو اگر به دنبال خرید لوله و اتصالات پلی اتیلن می باشید، می توانید از طریق تلفن های تماس با مجموعه پلی اتیلن بازار ارتباط حاصل نمایید.

مجموعه پلی اتیلن بازار بهترین ارائه دهنده انواع تجهیزات اعم از انواع لوله و اتصالات فلزی، شیرآلات، لوله و اتصالات پنج لایه  و… می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.