مقالات

مزیت لوله کاروگیت

قبل از اینکه به طور اختصاصی به بررسی لوله کاروگیت بپردازیم، باید بگویم این لوله از جمله لوله های پلی اتیلن است که از نوع لوله زهکش نیز هست. در ابتدا کمی با لوله زهکش آشنا می شویم سپس به مزیت لوله کاروگیت نیز خواهیم پرداخت. لوله زهکش از جمله لوله های پلی اتیلن و یا پی وی سی  است که به منظور خارج کردن آب اضافی و دیگر مصارف، در زمین های کشاورزی، زمین های ورزشی، پل ها، جاده ها و دیگر جاها استفاده می شود. روی این لوله سوراخ هایی قرار می گیرد، که رطوبت از طریق آن ها جذب می شود. این لوله در سطح زمین یا در داخل زمین کار گذاشته می شود. این نوع لوله در مدل هایی چون ساده، الیاف دار، مشبک و نیمه مشبک تولید می شود و در بازار عرضه می گردد. از مزایا آن می توان به مقاومت در برابر فرسایش، زنگ زدگی، سایش، و دیگر آسیب ها اشاره نمود. همچنین این لوله ها طول عمر بالا دارد و  انعطاف پذیراست.

همانطور که اشاره شد لوله زهکش در انواع و مدل های مختلف تولید می شود، یکی از این مدل ها  لوله کاروگیت است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

ویژگی ها و مزیت لوله کاروگیت

قبلا نیز اشاره شد لوله زهکش انواع مختلف دارد، یکی از این نوع لوله ها، لوله کاروگیت است. لوله کاروگیت دوجداره که جنس آن از یو پی وی سی باشد، روی آن ها شیارهای خاصی تعبیه شده است، این نوع لوله از پرکاربرد ترین لوله های زهکش محسوب می شود. لوله کاروگیت از نوع دوجداره از جدیدترین محصولات لوله زهکش هستند. یکی از انواع مزیت لوله کاروگیت قابلیت تحمل بار و فشار خارجی بالا می باشد. و به دلیل آسیب پذیری کمی که دارد در بازه زمانی طولانی سالم می ماند. همچنین در مقابل مواد نامرغوب شیمیایی، مواد محلول ناسالمی که از طریق زه آب خارج می شوند، مقاوم هستند. چرا که این نوع لوله دارای سطح پهنی است و آب به راحتی از آن خارج می شود. در صورت آسیب دیدگی این نوع لوله زهکش، برای ترمیم و تعمیر آن هزینه زیادی لازم نیست. ازین این رو برای نگهداری لوله کاروگیت نیازی نیست هزینه زیادی صرف شود.

لوله های کاروگیت در زمینه های مختلف استفاده می شود. به همین دلیل این محصول قابلیت افزایش استحکام و مقاومت زمین را دارد. و به منظور ایجاد یک پایه قوی برای انواع سازه مورد استفاده قرار می گیرد. برای کار گذاری در راه ها نیز از این نوع لوله استفاده می شود. در جایی که قصد راه سازی داریم، یکی از معیارهای مورد نیاز وجود خاک مقاوم است. هم چنین در هنگام ساختمان سازی باید اطمینان حاصل کنیم؛ محل احداث ساختمان از استحکام لازم برخوردار باشد. از دیگر مزیت لوله های کاروگیت این است که به منظور ایجاد مقاومت  گزینه بسیار کارآمدی می باشند. هم چنین از لوله کاروگیت در باند فرودگاه، باغ ها و زمین های کشاورزی نیز استفاده می شود.

مزیت لوله کاروگیت

طراحی و ساختار فوق العاده

این نوع لوله متشکل از دو بخش خارجی و داخلی است که هر کدام از دو جنس متفاوت اند. سطح خارجی این لوله از پلی اتیلن که یک ماده بسیار محکم است ساخته شده است. به همین دلیل می توان گفت یکی از مزیت های لوله کاروگیت داشتن این ساختار خارجی است که قابلیت تحمل فشار زیادی را دارد. برای همین هنگامی که در راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند وزن ماشین ها و کامیون های بزرگ را تحمل کند.

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های لوله کاروگیت این است که سطح داخلی آن صاف است و برای عبور انواع سیالات بسیار مناسب می باشد. از این رو عبور آب و دیگر سیالات از لوله به استفاده از پمپ احتیاج ندارد. سطح داخلی لوله صاف و صیقلی است، این ساختار باعث می شود که هنگام عبور سیالات بین سطح لوله و ذرات مواد اصطکاک ایجاد نشود. در نتیجه حرکت سیالات داخل لوله به راحتی انجام می شود. وزن کم این لوله باعث سهولت در نصب می شود. هنگام کار با این لوله نیازی به استفاده از جرثقیل برای حمل آن نیست. و حمل آن به راحتی توسط چند نیروی انسانی انجام می شود. این لوله همانطور که اشاره شد انعطاف پذیری خوب دارد. این ویژگی به هنگام نصب بسیار کمک کننده است؛ زیرا نیاز به اتصال کم تر می شود، و در نتیجه وسایل لازم برای اتصال نیز کم تر استفاده می شود در نهایت سرعت نصب بالا می رود‌ و در هزینه ها صرفه جویی می شود.

قیمت گذاری لوله کاروگیت

می دانیم که کاروگیت وزن کمی دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مواد پلی اتیلن کمی به عنوان مواد اولیه، برای تولید آن استفاده می شود. هم چنین در مرحله تولید از برق کمی استفاده می شود. به این دلیل که از مواد اولیه کمتر و هم چنین انرژی کمتری جهت تولید کاروگیت استفاده می شود، قیمت نهایی خرید این لوله برای کاربر کاهش می یابد. و قیمت اقتصادی آن از دیگر مزیت های لوله کاروگیت محسوب می شود.

مزیت لوله کاروگیت

جمع بندی

لوله های کاروگیت یکی از پرمصرف ترین لوله های پلی اتیلنی هستند که با توجه به کاربردشان مورد استفاده قرار می گیرند. اگر در این زمینه فعالیت دارید و یا قصد خرید لوله و اتصالات برای انجام پروژه های اجرا خط لوله را دارید، می توانید با مجموعه پلی اتیلن بازار در ارتباط باشید. این مجموعه جزو معتبر ترین نمایندگان ارائه دهنده این محصولات می باشد که با بزرگتربن پروژه ها همکاری داشته است.

برای مشاهده کاتالوگ لوله و اتصالات و همچنین پروزه های انجام شده این مجموعه به صفحه اصلی این وب سایت مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.