مقالات

مزایا لوله پلی پروپیلن

لوله های پلی پروپیلن جزو محصولات پر مصرف در صنایع مختلف می باشند. چرا که این محصولات دارای ویژگی های بارزی چون وزن سبک و مقاومت در برابر جوشکاری و سایش می باشند. همچنین این لوله ها به عنوان عایق خوبی برای جلوگیری از حرارت زیاد و انتقال الکتریسیته نیز هستند. از طرفی این لوله ها تا دمای 90 درجه سانتی گراد هم مقاوم می باشندو و با گذشت زمان تغییری در ساختار آن ها ایجاد نمی شود. همه ی این ویژگی ها سبب شده است تا لوله و اتصالات پلی پروپیلن به تجهیزاتی پر مصرف در این روز ها تبدیل شوند. این تنها گوشه ای از مزایا لوله پلی پروپیلن است.

برا آشنایی با دیگر و مزایا و کاربرد های این تجهیزات پرمصرف در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مزایا لوله پلی پروپیلن

پلی پروپیلن چیست؟

برای آشنایی با هر محصول مصرفی بهتر است ابتدا اطلاعاتی کلی درباره ساختار آن ها به دست آورید.

می توان گفت که مزایا پلی پروپیلن اولین بار در اواسط دهه 1950 توسط دانشمندان ایتالیایی کشف شد. اما جالب است بدانید که این ماده در چند دهه قبل از آن کشف شده بود. در واقع آرایش جذاب شیمیایی این ماده، آن را به ماده ای پرمصرف در صنایع پلاستیک تبدیل نمود. که در برابر انواع محلول های آبی، اسید ها، مواد قلیایی و… مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. از این رو در سال 1957، تولید تجاری پروپیلن به صورت رسمی آغاز شد. استفاده از پلی پروپیلن در ساخت لوله و اتصالات، موجب می شود تا این تجهیزات انعطاف بالایی داشته و در برابرترک خوردگی بسیار مقاوم باشند. همچنین این مواد مانند دیگر مواد گرمانرم قابل بازیافت می باشند. لوله های پلی پروپیلن را از طریق جوش الکتروفیوژن حرارت می شوند. و جزو سبک ترین لوله های پلیمری به حساب می آیند.

مزایا لوله پلی پروپیلن

حال که تا حدودی با ماده مصرفی پلی پروپیلن آشنا شده اید، می توان گفت که لوله های تولید شده از این ماده دارای خواص و ویژگی های منحصر به فرد زیادی می باشند. مهم ترین مزایا لوله های پلی پروپیلن به شرح زیر می باشد.

  • عدم رسوب گیری: لایه درونی لوله های پلی پروپیلن دارای سطحی صیقلی و صاف می باشد. و این امر موجب عدم رسوب گیری و چسبیدن مواد مختلف به این لوله ها می شود.
  • تغییر ناپذیری: یکی دیگر از مزایا لوله پلی پروپیلن این است که به دلیل ساختار ویژه ای که دارند، در طول زمان و شرایط محیطی طبیعی ساختار شیمیایی خود را حفظ می نمایند. همچنین در برابر مواد شیمیایی مختلف مقاوم هستند. این مسئله موجب ماندگاری زیاد و طول عمر بالا لوله و اتصالات پلی پروپیلن نیز می شود.
  • مقاومت در برابر پوسیدگی: همانطور که در مطالب قبلی نیز بیان نمودیم این محصولات مقاومت بسیاری در برابر انواع مواد شیمیایی دارند، به صرتی که از آن ها برای انتقال آب نیز می توان استفاده نمود. از این رو تجهیزات پلی پروپیلن در طولانی مدت دچار پوسیدگی نیز نخواهند شد. به گونه ای که می توان گفت عمر ماندگاری آن ها بیشتر از ماندگاری ساختمان هایی که مجهز به این لوله و اتصالات می باشند.
  • سرعت فرسایش پاییین : طبیعی است که هر ماده ای با گذشت زمان دچار فرسایش شود. اما سرعت فرسایش مواد با توجه به نوع و کیفیت آن ها متفاوت می باشد. از مزایا کاربردی لوله و اتصالات پلی پروپیلن مقاومت در برابر جریان آب ، دمای آب آشامیدنی ، فشار آب و ضربه های حاصل از سیال می باشد. از این رو سرعت فرسایش آن ها بسیار کند است.

توجه: نمی توان گفت که این لوله ها فرسایش ناپذیرند! زیرا هیچ ماده ای در برابر فرسایش مقاوم نیست. اما سرعت فرسایش لوله و اتصالات پلیپ پروپیلن به حدی پایین است که تاثیر منفی بر ماندگاری آن ها ندارد.

خرید لوله و اتصالات

جمع بندی

همانطور که از مطالب این مقاله دریافتید، مقاومت بالا و انعطاف پذیری لوله و اتصالات پلی پروپیلن باعث تمایز آن ها از سایر پلاستیک ها می شود. ازین رو گزینه مناسبی برای استفاده در صنایع مختلف و انتقال سیالات می باشد.

هنگام خرید لوله و اتصالات توجه نمایید که لوله های پلی پروپیلن در دو رنگ سبز و سفید در بازار تولید و عرضه می شوند. و هر کدام از این لوله ها می توانند در اتصالات فرعی و لوله کشی ساختمان به کار روند.

اگر به دنبال بهترین کیفیت این تجهیزات می باشید، مجموعه پلی اتیلن بازار با سال ها تجربه در انجام پروژه های لوله کشی و ارائه تجهیزات آن، نماینده برترین شرکت های تولید کننده می باشد. از این رو شما از طریق تماس با مجموعه، مشاوره رایگان با کارشناسان و دریافت لیست قیمت با این مجموعه در ارتباط باشید.

لیست قیمت لوله پلی پروپیلن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.