مقالات

قیمت لوله پلی اتیلن 1401

از فرآیند پلیمرزاسیون گاز اتیلن ماده ای به نام PE که مخفف کلمه Polyethylene است، به وجود می آید. با کشف این ماده تحولات عظیمی در صنایع مختلف به خصوص صنایع تولید لوله و اتصالات به وجود آمد. و در مدت زمان بسیار کمی، استفاده از محصولاتی که از این ماده به وجود آمدند به سبب ویژگی های فوق العادشان در سراسر جهان گسترش پیدا نمود. مهم ترین ویژگی این محصولات عبارتند از: استحکام، ماندگاری و نحوه نصب راحت که در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب شده است. این مزایا لوله و اتصالات پلی اتیلن را به جایگزین خوبی برای لوله و اتصالات فلزی تبدیل نموده است. و بیشترین کاربرد این محصولات در صنایع لوله کشی به جهت انتقال سیالات می باشد. ازین رو افراد بسیاری در پروژه های خط انتقال لوله به دنبال خرید این محصولات می باشند. در ادامه عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله پلی اتیلن 1401 را بررسی می نماییم.

عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت لوله پلی اتیلن 1401

قیمت لوله پلی اتیلن 1401

  • رتبه بندی یا گرید

رتبه بندی یا همان گرید معیاری برای تعیین کیفیت محصولات و تضمین آن توسط پیمانکاران، برای ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران به کار می رود. در واقع شرکت ها برای همکاری با مراکز دولتی باید گریدی ارائه دهند. هرچه این گرید بیشتر باشد، احتمال پذیرفته شدن آن ها از سمت مراکز دولتی بیشتر خواهد بود. در واقع بالا بودن این رتبه نشان دهنده وضعیت مالی و فنی مناسب تر است.

انواع لوله و اتصالات، همچنین لوله های پلی اتیلن نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند، و از نظر کیفیت دارای گرید های مختلفی هستند. و لوله ها با گرید های مختلف، دارای کیفیت متفاوتی می باشند. از این رو یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت لوله پلی اتیلن 1401 می باشد.

  1. گرید 63 : این گرید در واقع از رتبه بندی های قدیمی لوله و اتصالات می باشد. و امروزه استفاده از آن ها به دلیل قطر و وزن بالا و هزینه بر بودن تولیدشان، اصلا رایج نمی باشد.
  2. گرید 80: لوله های پلی اتیلنی که با این گرید تولید می شوند دارای قطر و وزن کمی می باشند. اما جالب اس بدانید با همین میزان قطر و وزن، تحمل فشار آن ها بسیار بالا می باشد. پرید 80 لوله های پلی اتیلن جزو رتبه بندی های مصرفی می باشد.
  3. گرید 100: لوله های گرید 100 پلی اتیلن دارای بهترین ترکیبات در بین دیگر انواع آن ها می باشند. توان تحمل فشار کاری آن ها بالا، وزن و قطر کم، مقاومت در برابر نور خورشید و عدم استهلاک از ویژگی های بارز این محصولات می باشد.
  • قیمت لوله پلی اتیلن 1401؛ سایز لوله و متراژ مصرفی

بهتر است بدانید انواع لوله های پلی اتیلن در اندازه و سایز های متنوعی تولید می شوند. پس قطعا از لحاظ قیمت تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. زیرا میزان پلی اتیلن مصرفی و نوع آن در لوله های مختلف، متفاوت می باشد.

از طرفی هنگام خرید لوله پلی اتیلن بهتر است بدانید، متراژ آن نیز می تواند تعیین کننده قیمت لوله پلی اتیلن 1401 باشد.

  • پلی اتیلن مصرفی در تولید لوله و اتصالات

انواع مواد اولیه پلی اتیلن که نوعی از پلیمر ها می باشند، در ساخت لوله و اتصالات مورد استفاده قرار می گیرند. این ماده با فرمول شیمیایی قوی خود توجه مصرف کنندگان جهان را به خود جلب نموده است.

لوله های پلی اتیلن حاصل ترکیب دو ماده PE سنگین و سبک است. وظیفه نوع سنگین آن مقاومت در برابر نیروی کشش و دیگر فشار ها است. و نوع سبک برعکس آن است. و زمینه مصرفی آن ها نیز فرق دارد.

لوله های تولید شده بنا بر کاربرد های مختلف، در دسته و سایز های مختلفی تهیه و توزیع می شوند. از این رو میزان پلی اتیلن مصرفی در این لوله ها و نوع آن یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله های پلی اتیلن 1401 می باشد.

  • کاربرد های ویژه 

لوله های پلی اتیلن معمولا با رنگ سیاه در بازار مصرف شناسایی می شوند. و برای تشخیص لوله ها با کاربرد های متفاوتشان، با استفاده از خطوط رنگی روی بدنه آن ها را جداسازی می نمایند. برای مثال خطوط زرد بدنه نشان دهنده لوله های پلی اتیلن گازرسانی می باشد. که کاربرد آن ها به جهت انتقال گاز در مکان های مختلف است. و یا خطوط آبی، که مخصوص لوله های پلی اتیلن آبرسانی است. کاربرد این دسته در زمین های کشاورزی، لوله کشی آب ساختمان و…. می باشد.

تولید لوله هایی با کاربرد های مختلف، از دیگر عوام تعیین کننده قیمت لوله پلی اتیلن 1401 است.

خرید لوله و اتصالات

جمع بندی

امیدواریم در این مقاله تا حدودی با این لوله ها پر مصرف و کاربردی آشنا شده باشید. و همانطور که متوجه شدید، قیمت گذاری برای این لوله ها مانند هر محصول دیگر به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این رو قیمت لوله پلی اتیلن 1401 با در نظر داشتن موارد بالا تا حدودی مشخص است. و شما از طریق ارتباط با نمایندگی های معتبر می توانید از قیمت آن ها مطلع شوید.

اما در نظر داشته باشید این قیمت ها همیشه ثابت نمی باشد. زیرا یکی از عوامل مهم که به طور مستقیم و روزانه بر قیمت این محصولات تاثیر گذار است، نوسانات نرخ ارز می باشد. از این رو در برخی موارد و با تغییر این نوسانات قیمت این لوله ها نیز تغییر می نماید.

فروشگاه اینترنتی پلی اتیلن بازار بزرگ‌ترین تامین‌کننده انواع لوله‌های پلی اتیلن و اتصالات آن با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب در ایران است. ارسال به سراسر کشور در اسرع وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. همچنین ما آماده‌ی همکاری با شرکت‌های ساختمانی، نیروگاه‌ها، پالایشگا‌ها، پتروشیمی و پروژه‌های آبرسانی و گازرسانی هستیم.  از این رو برای خرید لوله و اتصالات، دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت های روز، می توانید با این شرکت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.