مقالات

زین الکتروفیوژن گازی

زین الکتروفیوژن گازی در کنار بسیاری دیگر از تجهیزات گازی هم چون؛ زانوی الکتروفیوژن گازی، سه راهی الکتروفیوژن گازی، لوله پلی اتیلن گازی، تی اف گازی، علمک گازی  و شیر قبل از رگلاتور گازی در اجرای یک سیستم انتقال گاز نقش مهمی دارد. زین الکتروفیوژن گازی به دلیل داشتن مزیت ها و ویژگی هایی که دارد؛ در شبکه گازرسانی مورد استفاده قرار  می گیرد. در مقاله امروز به بررسی کاربرد و مزیت های این زین و سایر تجهیزات گازی که نام بردیم می پردازیم. در واقع با ذکر کردن ویژگی ها و مزیت های هر وسیله، دلیل استفاده از هر وسیله را کشف می کنیم. 

زین الکتروفیوژن گازی

معرفی و کاربرد تجهیزات گازی که در کنار زین الکتروفیوژن گازی در شبکه گازرسانی استفاده می شوند

همانطور که اشاره شد؛ در شبکه گازرسانی در کنار زین الکتروفیوژن گازی از سایر تجهیزات گازی نیز بهره می برند. علاوه بر پرداختن به ویژگی های زین الکتروفیوژن گازی به معرفی این تجهیزات هم می پردازیم.

لوله پلی اتیلن گازی

لوله پلی اتیلن گازی به دلیل کاربرد زیادی که در خط لوله انتقال گاز دارد؛ با یک ساختار مخصوص به این کار طراحی شده است. همانطور که شما نیز می دانید؛ گاز یک سیال حساس است و بنابراین شبکه گازرسانی باید به گونه ای کاملا امن اجرایی شود. به دلیل وجود مواد مرغوب شیمیایی در لوله پلی اتیلن، این لوله دارای ماندگاری بالایی است. در برابر نفوذ انواع مواد شیمیایی مقاوم است زیرا لایه ی خارجی سخت و محکم دارد. وجود اتصالات مقاوم و سخت الکتروفیوژن در این لوله از نشت این سیال ارزشمند جلوگیری می کند. به دلیل اینکه مسیر انتقال گاز در شرایط مختلف محیطی اجرا می شود؛ احتمال انواع آسیب های فیزیکی و شیمیایی وجود دارد. بنابراین لوله پلی اتیلن به گونه ای طراحی شده است که بتواند در برابر این آسیب ها دوام بیاورد.

زانوی الکتروفیوژن 

از دیگر تجهیزات گازی است که در کنار زین الکتروفیوژن گازی استفاده می شود. به منظور تغییر زاویه لوله پلی اتیلن در اندازه های نود درجه و چهل و پنج درجه؛ در جهت گسترش خط لوله انتقال گاز در جهت های مختلف از زانوی الکتروفیوژن گازی استفاده می شود. به طور معمول زوایایی که این زانو در این اندازه ها تولید می شود، نود درجه و چهل و پنج درجه می باشد. ساختار و طراحی این زانوی الکتروفیوژن گازی بسیار خوب است. به این دلیل نصب و اجرای آن در شبکه گازرسانی خیلی راحت است. در تولید زانوی الکتروفیوژن گازی از پلی اتیلن خود رنگ استفاده می شود. مهم ترین استاندارد برای سنجش میزان کیفیت زانوی الکتروفیوژن گازی SDR11 می باشد. به دلیل عملکرد خوب زانوی الکتروفیوژن گازی از جمله پر مصرف ترین تجهیزات گازی است.

تی اف الکتروفیوژن گازی

یکی از اساسی ترین و کاربردی ترین تجهیزات گازی است. این وسیله گازی به شکل استوانه تولید می شود. مهم ترین کاربرد تی اف گازی در شبکه گازرسانی این است که برای ایجاد اتصال قوی بین لوله پلی اتیلن گازی و لوله فلزی، از آن استفاده می شود. ساختار تی اف گازی دوگانه است. یعنی از دو بخش با دو مواد اولیه متفاوت ساخته شده است. یک بخش تی اف الکتروفیوژن گازی از پلی اتیلن است. پلی اتیلن استفاده شده در این بخش از باکیفیت ترین مواد است. بخش دیگر تی اف گازی از آلیاژ بسیار سخت می باشد. یعنی این بخش تی اف الکتروفیوژن گازی از جنس فلز است. به دلیل وجود مواد با کیفیت، مقاومت تی اف بسیار زیاد است. همه ی این تجهیزات گازی در کنار زین الکتروفیوژن در شبکه گازرسانی استفاده می شوند، و هر کدام برای خط لوله یک کاربرد مهم دارند.

خرید لوله و اتصالات

بررسی کاربرد های زین الکتروفیوژن گازی در شبکه گازرسانی

از جمله ضروری ترین تجهیزات گازی زین الکتروفیوژن گازی است. در شبکه گازرسانی هر گاه نیاز به کاهش اندازه لوله پلی اتیلن گازی باشد؛ از زین الکتروفیوژن گازی برای انجام این کار استفاده می شود. با استفاده از این وسیله گازی متصل کردن انواع مختلف اتصالات پلی اتیلن ممکن می شود؛ و می توانیم همه ی اتصالات پلی اتیلن را به هم پیوند دهیم. این وسیله ی گازی و کاربردی در اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شود. وقتی دو لوله پلی اتیلن در اندازه های نزدیک به هم هستند برای ایجاد اتصال بین آن ها ؛ از زین الکتروفیوژن استفاده می کنیم. در نتیجه استفاده از زین الکتروفیوژن در شبکه گازرسانی؛ از به وجود آمدن افت فشار بر اثر ایجاد انقباض و انبساط لوله های پلی اتیلن جلوگیری می شود. زیرا این زین الکتروفیوژن از منقبض شدن و منبسط شدن لوله پلی اتیلن پیشگیری می کند.

به منظور ایجاد اتصال بین لوله های پلی اتیلن گازی در همه ی اندازه ها؛ می توانیم از زین الکتروفیوژن استفاده کنیم. در واقع مهم ترین کاربرد این محصول این است که بخواهیم در خط لوله انتقال گاز، اندازه لوله های پلی اتیلن استفاده شده را کاهش دهیم. کاربرد این محصول در شبکه گازرسانی بسیار مهم و اساسی است. در واقع از بهترین اتصالات موجود در شبکه گازرسانی می توان همین زین الکتروفیوژن را نام برد. زیرا استفاده از زین الکتروفیوژن مزیت های فراوانی برای شبکه گازرسانی دارد. از جمله اینکه استحکام و مقاومت شبکه گازرسانی با به کارگیری زین الکتروفیوژن افزایش می یابد. این زین با داشتن وزن مناسب به آسانی اجرا می شود.

جمع بندی

به طور کلی اتصالات پلی اتیلن امروزه از اهمیت ویژه ای در بین مصرف کنندگان برخوردار می باشد. پس بهترین گزینه برای انجام پروژه های مربوط به خطوط لوله، استفاده از لوله و اتصالات پلی اتیلن می باشد.

اگر جزو مجموعه هایی می باشید که در این زمینه فعالیت می نمایید، برای خرید لوله و اتصالات می توانید با مجموعه پلی اتیلن بازار در ارتباط باشید. این مجموعه تا به امروز پروژه های بزرگی را به انجام رسانده و جزو نمایندگان معتبر در این زمینه می باشد.

مشاهده و اطلاع از محصولات موجود در مجموعه: کاتالوگ لوله و اتصالات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.