مقالات

معرفی دستگاه جوش نیمه هیدرولیک پلی اتیلن

دستگاه جوش نیمه هیدرولیک پلی اتیلن یک نوع دستگاه جوش است که برای جوشکاری و اتصال لوله های پلی اتیلن به کار می رود. به طور کلی می توان گفت این دستگاه، دارای دو عدد فک ثابت و دو عدد فک متحرک می باشد. که می تواند تا سایز ۳۱۵ را به راحتی جوش بزند و قابلیت جوشکاری در دو زاویه ۹۰ درجه و ۴۵ درجه را دارد.

از مزایای استفاده از دستگاه جوش نیمه هیدرولیک پلی اتیلن می توان به وزن کمتر نسبت به دستگاه جوش تمام هیدرولیک، نصب شدن پمپ هیدرولیک روی خود دستگاه و همچنین نیاز نداشتن به برق در صورت استفاده از رنده دستی و هیتر گازی اشاره کرد.

این دستگاه در سایز ها و انواع مختلفی ساخته می‌شود. که در واقع بیشتر در سایزهای؛ ۱۶۰، ۲۰۰، ۲۵۰، ۳۱۵ و ۴۰۰ می باشد. البته باید اشاره کرد که نیروی محرکه این دستگاه از طریق پمپ هیدرولیک دستی تامین می شود.

بررسی دستگاه جوش نیمه هیدرولیک ۲۰۰ پلی اتیلن

دستگاه جوش نیمه هیدرولیک 200 پلی اتیلن یکی از انواع دستگاه های جوش می باشد. همان طور که از اسم آن مشخص است، سیستم حرکتی آن متشکل از پمپ هیدرولیک و دستی است. که پمپ دستی آن از نوع اهرمی و چرخشی می باشد. ریل تعبیه شده در این دستگاه از جنس کروم سخت می‌باشد و همچون دیگر انواع دستگاه ها، دارای دو عدد فک ثابت و دو عدد فک متحرک آلومینیومی می باشد. این دستگاه می‌تواند به تمام هیدرولیک ارتقا یابد.همچنین می‌تواند انواع لوله پلی اتیلن با گرید pe63، pe80 و pe100 با فشار کاری ۲ الی ۱۶ بار را جوش بزند. علاوه بر آن برای اتصال لوله های پلی اتیلن در پروژه های آبرسانی تحت فشار، کشاورزی و سیستم لوله کشی فاضلاب شهری و صنعتی نیز استفاده می شود.

دستگاه جوش نیمه هیدرولیک

جوشکاری لب به لب از طریق دستگاه جوش نیمه هیدرولیک پلی اتیلن

جوشکاری لب به لب می تواند از طریق دستگاه جوش نیمه هیدرولیک پلی اتیلن انجام شود و برای درست انجام شدن آن، نیاز به یک متخصص است که با روند آن، آشنا باشد. این نوع جوش، یکی از بهترین روش‌های جوشکاری است و در واقع از این نوع جوشکاری، برای اتصال لوله های پلی اتیلن با سایز و ضخامت یکسان استفاده می شود.

مراحل جوشکاری لب به لب از طریق دستگاه جوش نیمه هیدرولیک پلی اتیلن به شرح ذیل است:

در فرآیند جوشکاری، ابتدا پس از تنظیم کردن لوله ها در داخل فک ها، فک های فوقانی بسته شود. با مابین قرار گرفتن صفحه رنده بین لوله ها، لبه لوله ها تمیز می شود. سپس، دو سر لوله ها توسط صفحه داغ به هم متصل می شوند. و با به عقب رفتن قسمت متحرک دستگاه جوش، صفحه داغ بدون هیچ گونه آسیب به لوله ها، جدا می شود. و در نهایت، محل اتصال لوله ها پس از خنک شدن به صورت یک برآمدگی دو تکه در می آید و بهتر است که در معرض فشار و تنش نباشد.

برای جوشکاری لب به لب بهتر است که با مراحل آن آشنا شد و نکاتی را قبل از آن با جوشکاری از طریق دستگاه جوش نیمه هیدرولیک پلی اتیلن فرا گرفت. تعدادی از این نکات، به صورت ذیل است:

  • برای جوشکاری از طریق این دستگاه، باید حتماً صفحه اتو از هرگونه آلودگی و گرد و خاکی تمیز باشد.
  • قبل از انجام جوشکاری اصلی، بهتر است به صورت آزمایشی از این نوع جوشکاری استفاده شود.
  • سطح عملکرد ترموستات دما قبل از شروع جوشکاری بررسی و کنترل شود.
  • همچنین قبل از شروع جوشکاری، بنابر توصیه بهتر است میزان روغن داخل محفظه بررسی شود و حتماً از روغن هیدرولیک ۱۰ زرد در این دستگاه استفاده شود.

آشنایی با ویژگی های لوله پلی اتیلن

همانطور که گفتیم دستگاه جوش نیمه هیدرولیک برای جوش لوله های پلی اتیلن به کار می  رود. پس بهتر است کمی هم با این لوله های پرکاربرد آشنا شویم. لوله پلی اتیلن یک نوع لوله است که از مواد پلیمری پلی اتیلن ساخته شده است. از این لوله ها، در شبکه های گازرسانی و آبرسانی استفاده می شود. برخی ویژگی این لوله ها به شرح زیر می باشد.

  • لوله های پلی اتیلنی نسبت به لوله های فولادی و بتنی وزن کمتری دارند که حمل و نقل آنها راحت تر و ساده تر است.
  • در برابر گرمای شدید و سرمای شدید مقاومت بالایی دارند.
  • این نوع لوله ها، در برابر ضربه و فشارهای وارده مقاوم هستند.
  • لوله های پلی اتیلن در برابر پوسیدگی، فرسودگی و سایش مقاومت بالایی دارند.
  • این نوع لوله‌ها، با مواد اسیدی و بازی واکنش نمی دهند و در برابر آنها مقاوم هستند.
  • جوشکاری و اتصال این نوع لوله ها، ساده و راحت است.
  • سرعت جریان سیالات در این لوله ها به دلیل صاف و صیقلی بودن قسمت داخلی آن، بسیار بالا است.
  • این لوله ها دارای انعطاف پذیری بالایی هستند.
  • و در نهایت می توان گفت بنا بر کاربرد، در سایزها و انواع مختلف ساخته و عرضه می شوند.

خرید دستگاه جوش

جمع بندی

همانطور که مطالعه نموددید، امروزه استفاده از محصولات پلی اتیلن طرفداران بسیاری دارد. ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با دستگاه جوش نیمه هیدرولیک این محصولات آشنا نماییم.

مجم.عه پلی اتیلن بازار ارائه دهنده انواع تجهیزات برای انجام پروژه های مختلف لوله کشی می باشد. برای خرید لوله و اتصالات در انواع متریال و بهترین برند ها می توانید با این مجموعه در تماس باشید. و از طریق صفحه اصلی کاتالوگ محصولات موجود در این مجموعه را مشاهده و از قیمت آن اطلا کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.