مقالات

دستگاه جوش دستی پلی اتیلن

دستگاه جوش دستی پلی اتیلن یک نوع دستگاه جوش است که برای اتصال لوله های پلی اتیلن در سایزهای کم مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این نوع دستگاه جوش، برای جوشکاری لوله پلی اتیلن فاضلابی یا لوله های انتقال نفت، گاز یا پتروشیمی می باشند، کاربرد دارد.

دستگاه جوش دستی پلی اتیلن در انواع مختلفی ساخته می شود که اکثراً دستگاه جوش دستی پلی اتیلن ۵۰ الی ۱۶۰ می باشند.

سیستم حرکتی دستگاه جوش دستی پلی اتیلن ۵۰ الی ۱۶۰، به صورت تمام دستی می باشد و ریل آن، ساخته شده از کروم سخت است. همچنین این نوع دستگاه، دارای دو عدد فک ثابت و دو عدد فک متحرک آلومینیومی می باشد. و برای انجام سهولت در جوشکاری، دو عدد قفل فک در این دستگاه تعبیه شده است. همچنین می توان گفت که این دستگاه جوش پلی اتیلن، برای جوشکاری لوله پلی اتیلن با گرید pe100، pe80 وpe63 و در فشار کاری ۲ الی ۸ اتمسفر قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. رنده برقی که در این دستگاه قرار دارد، با توان ۷۵۰ وات می باشد. که دارای تیغه هایی از جنس فولاد آبدیده است. همچنین دارای هیتر برقی با توان ۷۵۰ وات و ترموستات ۳۰۰ درجه می باشد. و البته علاوه بر آن، برای پروژه های آبرسانی و کشاورزی نیز کاربرد دارد.

دستگاه جوش دستی پلی اتیلن

نکات ایمنی دستگاه جوش دستی پلی اتیلن

  • هنگام استفاده از دستگاه جوش دستی پلی اتیلن مواظب باشید که دستانتان بین لوله ها گیر نکند. و بهتر است ترجیحاً در حین استفاده از این دستگاه، از دستکش استفاده کنید.
  • محکم بودن رنده را بررسی کنید و اگر سست می باشد، بهتر است آن را محکم کنید تا خسارتی در حین جوشکاری پیش نیاید.
  • هنگامی که اتوی دستگاه جوش پلی اتیلن گرم است دقت کنید که کابل آن به صفحه ی گرم شونده برخورد نکند چراکه حرارت آن باعث صدمه به کابل می شود.
  • و البته هنگام گرم بودن اتو و صفحه ی مربوطه، مواظب باشید که دستانتان برخوردی با آن ها نداشته باشد.
  • برای جوشکاری از یک روغن خوب و باکیفیت استفاده کنید.
  • اگر احیاناً به دلیل ذوب مواد پلی اتیلنی و ریخته شدن آن بر روی دستانتان، از جدا کردن آن خودداری کنید و فوراً زیر آب سرد قرار دهید.

آشنایی با روش جوشکاری لب به لب از طریق دستگاه جوش دستی پلی اتیلن

به دلیل کاربرد دستگاه جوش دستی پلی اتیلن برای انجام جوشکاری لب به لب، بهتر است تا حدودی با مراحل آن آشنا شد:

نخست، لوله ها را داخل فک ها قرار دهید و بعد از تنظیم کردن آن، فک فوقانی دستگاه را ببینید. با فرار گرفتن صفحه رنده بین لوله ها، لبه های آن ها تمیز می شود. صفحه ی گرم شونده که به دمای لازم رسیده است، مابین دو لوله قرار دهید و سر لوله ها را به آن بچسبانید. با به عقب رفتن قسمت متحرک دستگاه، صفحه ی گرم شونده آسیبی به لوله ها وارد نمی کند و پس از آن بگذارید که محل جوش شده، خنک شود. و البته لازم به ذکر است که قسمت جوش شده نباید در معرض تنش و فشار باشد.

نکاتی حائز اهمیت، قبل از انجام جوشکاری لب به لب

برای آن که جوشکاری لب به لب با دستگاه جوش دستی پلی اتیلن به خوبی صورت گیرد، بهتر است که از قبل نکاتی در مورد آن دانست تا در حین جوشکاری به مشکل برنخورد. تعدادی از نکاتی که قبل از جوشکاری، باید به آن ها دقت داشت؛ به شرح ذیل است:

  • در ابتدا بهتر است که جوشکاری در هوای صاف و آفتابی انجام شود. ولی اگر احیاناً در هوای برفی، بارانی یا با وجود بادهای شدید و طوفانی، جوشکاری صورت گرفت، بهتر است که در هنگام کار از یک چادر استفاده شود.
  • نکته ی دیگری که باید قبل از انجام جوشکاری به آن دقت داشت، دمای محیط است. بنابر توصیه بهتر است که جوشکاری در دمای بالاتر از صفر درجه سانتیگراد انجام شود. ولی اگر باز احیاناً این کار صورت نگرفت، بهتر است که مقدمات لازم برای ایجاد یک دمای مناسب فراهم شود.
  • علاوه بر این ها، بهتر است که قبل از شروع جوشکاری، میزان سوخت ژنراتور بررسی شود. چرا که اگر ژنراتور، نیروی محرکه ی دستگاه را تامین می کند باید به میزان سوخت آن دقت داشت تا در حین کار به دلیل کم بودن سوخت، خللی در انجام جوشکاری وارد نشود.
  • برای انجام جوشکاری، سطح موردنظر از هرگونه غبار و آلودگی دیگر تمیز شود.
  • برای فهمیدن عملکرد صحیح دستگاه جوش دستی پلی اتیلن، بهتر است قبل از انجام جوشکاری اصلی، به صورت آزمایشی از آن استفاده شود و اگر از سایزهای مختلف لوله پلی اتیلن در جوشکاری استفاده می شود، بهتر است که باز به صورت آزمایشی از این دستگاه استفاده شود.
  • در ادامه برای اطلاع از از تامین بودن دمای موردنظر اتوی این دستگاه، بهتر است که از طریق ترمومترهای دقیق دیجیتالی، سطح عملکرد ترموستات بررسی شود.
  • حتما از روغن ۱۰ زرد هیدرولیک برای جوشکاری استفاده شود.

خرید لوله و اتصالات

جمع بندی

مجموعه پلی اتیلن بازار در تلاش است تا مدرن ترین و بهترین ماشین های جوش لوله پلی اتیلن را به شما ارائه نماید. شما می توانید با استفاده از مشاوره کارشناسان این مجموعه برای انتخاب بهترین گزینه استفاده کنید.

همچنین این مجموعه ارائه دهنده انواع تجهیزات لوله کشی نیز می باشد. از این رو برای خرید لوله و اتصالات از بهترین متریال روز بازار نیز می توانید با پلی اتیلن بازار در ارتباط باشید.

جهت دریافت لیست قیمت و مشاهده کاتالوگ لوله و اتصالات به صفحه اصلی مراجعه نمایید.

و یا با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.