مقالات

دستگاه جوش الکتروفیوژن

لوگو وبسایت باتریچی - لوازم جانبی اورجینال موبایل

دستگاه جوش الکتروفیوژن از جمله تجهیزات گازی است که در کنار تجهیزات دیگری هم چون: لوله پلی اتیلن، زانوی الکتروفیوژن گازی، تی اف گازی، سه راهی الکتروفیوژن گازی، علمک گازی، زین الکتروفیوژن گازی، رگلاتور گازی و شیر قبل از رگلاتور گازی، برای اجرایی کردن خط لوله انتقال گاز به کار می رود. این دستگاه از اساسی ترین تجهیزات ضروری گازی است و  برای ایجاد جوش و اتصال در انواع مختلف لوله پلی اتیلن استفاده می شود. هم چنین استفاده از این دستگاه بدون ایجاد خطا در اتصالات صورت می پذیرد.

دستگاه جوش الکتروفیوژن

دستگاه جوش الکتروفیوژن و اتصالات الکتروفیوژن

دستگاه جوش الکتروفیوژن برای ایجاد اتصالات الکتروفیوژن مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش جوشکاری اتصالات الکتروفیوژن و پلی اتیلن گازی جوش داده می شوند. برای اتصال، از یک سیم المنت با مقاومت الکتریکی استفاده می شود تا گرمای مورد نیاز جهت ذوب کردن سطح جوش ایجاد شود. در این دستگاه جوش الکتروفیوژن جریان برق به واسطه یک کابل جوشکاری به دو بخش انتهایی اتصال وصل می شود. برای ایجاد جوش در اتصالات الکتروفیوژن گازی از روش های مختلف  جوش هم چون: جوشکاری ذوبی و جوشکاری حرارتی، جوش سوکتی و جوش زینی نیز استفاده می شوند. تمامی فرمول ها و ساختارهای کلی جوش الکتروفیوژن گازی به وسیله دستگاه جوش الکتروفیوژن؛ برای بیش تر اتصالات گازی یکسان است.

اتصالات الکتروفیوژن گازی به وسیله جوش الکتروفیوژن از برق برای ایجاد حرارت استفاده می شود. به دلیل وجود حساسیت و ظرافت در خطوط گاز رسانی، و هم چنین به این دلیل که اتصالات الکتروفیوژن تمامی استانداردهای IGS را دارند، برای انتقال گاز اتصالات الکتروفیوژن به وسیله این دستگاه امن ترین اتصالات محسوب می شوند.

از جمله این اتصالات می توان اتصال لوله به لوله، اتصال لوله و زانو، لوله و بوشن را نام برد. هنگامی که برای اتصال لوله پلی اتیلن گازی از شیوه لب به لب استفاده می کنیم؛ محدودیت های زیادی داریم، اما هنگام استفاده از اتصالات الکتروفیوژن گازی با استفاده از دستگاه جوش این مشکلات رفع می شوند. لوله پلی اتیلن گازی در جنس و اندازه مختلف طراحی و تولید می شود.

مزیت های این دستگاه برای خطوط لوله کشی انتقال گاز

دستگاه جوش الکتروفیوژن به دلیل راحتی کار باعث افزایش سرعت جوشکاری و اتصال می شود. هم چنین این دستگاه اتصالات  با کیفیت و تمیزی ایجاد می کند.

این دستگاه جوش به طور سبکی طراحی شده است. به این دلیل در هنگام جوش انواع اتصالات به راحتی قابل استفاده و کاربرد است. استفاده از این دستگاه جوش الکتروفیوژن باعث می شود اتصالات به طور یکنواخت و یک پارچه انجام شوند. عملیات جوش به طور خودکار کنترل می شود و همه اطلاعات به طور اتوماتیک تنظیم می شوند. از آن جایی که تمام مختصات جوش به طور خودکار توسط دستگاه جوش ثبت می شوند؛ امکان ایجاد خطای انسانی در جریان ایجاد اتصالات کاهش می یابد.

به دلیل وجود هماهنگی کامل بین سیستم های مختلف الکتروفیوژن که از طریق سیستم بارکد خوان ایجاد می شود، هماهنگی در طول فرآیند جوش به وضوح قابل مشاهده است. به دلیل کارکردی بودن دستگاه جوش، برای ایجاد اتصالات در اندازه های هزار و دویست میلی متر نیز استفاده می شود. اگر به هر دلیلی در طول انجام جوش الکتروفیوژن دستگاه جوش دچار سقوط شود؛ احتمال آسیب دیدن و شکستگی بسیار پایین است. زیرا بدنه دستگاه جوش از استحکام بالایی برخوردار است، و بنابراین مقاوم و مستحکم است. این دستگاه جوش با طراحی ویژه ای که دارد میزان ولتاژ و برق سیستم الکتروفیوژن را نمایش می دهد.

هم چنین این دستگاه جوش قابلیت متصل شدن به یک دستگاه چاپگر و هم چنین کامپیوتر را دارد. میزان کیفیت اتصالات الکتروفیوژن گازی ایجاد شده توسط دستگاه جوش الکتروفیوژن تضمین می شود. اجرا کردن این اتصالات به این شیوه بسیار راحت است. اتصالات مقاومت و ماندگاری بالایی دارند. به دلیل داشتن همه این مزیت ها استفاده از این دستگاه جوش بسیار رایج است.

خرید لوله و اتصالات

برای خرید لوله و اتصالات ، تجهیزات ساختمانی با مجموعه پلی اتیلن بازار در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.