مقالات

جوشکاری لوله پلی اتیلن

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=”” admin_toggled=”no” admin_label=”مقاله 3″ type=”legacy”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” first=”true”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” content_alignment_medium=”” content_alignment_small=”” content_alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” font_size=”” fusion_font_family_text_font=”” fusion_font_variant_text_font=”” line_height=”” letter_spacing=”” text_color=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

در اینجا به انواع جوشکاری لوله پلی اتیلن خواهیم پرداخت. ابتدا پیش از جوشکاری باید توجه کنیم که کلیه نکات ایمنی در این زمینه را رعایت کرده باشیم. زیرا جوشکاری کار حساسی محسوب می شود. پیش از انجام این عمل باید مطمعن شوید دستگاه های مربوط به جوشکاری، گیره های میزان کننده ی سرلوله ها، دستگاه های برش و… توسط مهندس ناظر مربوط تایید شده باشد. همچنین روش هایی که برای جوشکاری لوله های پلی اتیلن انتخاب می کنید نیز باید روش های کاملا استاندارد و تایید شده توسط بخش بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز باشند.

نحوه انجام جوشکاری پلی اتیلن

برای جوشکاری لوله های با قطری تا 90 میلی متر، عموما از جوشکاری برق گذاری و مدل حرارتی بوشی استفاده می شود. و برای لوله های با قطر بالاتر از  90 میلی متر از روش جوشکاری حرارتی لب به لب استفاده می شود. در جوشکاری نصب و اتصال سه راهی های تخلیه و سه راهی های انشعاب از مدل جوشکاری های حرارتی زینی و مدل جوشکاری های برق گذاری زینی با تایید کارشناس استفاده می شود. روش های اتصالات و لوله های پلی اتیلنی انواع گوناگونی دارند که شامل سه دسته بندی عمده می شوند.

  • اتصالات حرارتی جوش
  • الکتریکی جوشی
  • اتصالات مکانیکی

این اتصالات با توجه به استحکام و قدرت لوله ها در نظر گرفته شده اند و بنا به اندازه و استحکام لوله ها می توانید از نوع مناسب اینها برای کارتان استفاده کنید.

استاندارد جوشکاری

مسلما شما برای جوشکاری لوله ها پلی اتیلن و یا اتصالات آن نیاز به تجهیزات و رعایت استاندارد های خاصی خواهید داشت.

مورد اول اینکه تجهیزات تان برای جوشکاری باید حتما طبق استاندارد های ISO باشد. و همچنین طبق قوانین خاص تصویب شده ی منطقه ای انجام گیرد. خود تجهیزات نیز می بایست سالم بوده و مدام برای تایید فنی سرویس شوند. در خصوص نکات ایمنی شخصی تان هم باید مواردی رعایت کنید. برای مثال سعی کنید حتما از دستکش در حین کار استفاده کنید، قبل از شروع به کار روغن هیدرولیک دستگاه جوش تان را حتما کنترل نمایید. و تمام جوانبی را که سلامتتان را در حین کار به خطر خواهد انداخت، در نظر بگیرید.

برای خرید انواع لوله و اتصالات ساختمانی می توانید با مجموعه پلی اتیلن بازار در تماس باشید

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.