مقالات

انواع لوله در لوله کشی ساختمان

امروزه به خاطر ساختمان سازی های زیادی که انجام می شود، میزان استفاده از لوله کشی ساختمان هم افزایش پیدا کرده است. یکی از انواع لوله کشی ها، لوله کشی سنتی می باشد. که دیگر جوابگوی نیازهای فراوان بشر نیست، به همین خاطر سعی بر آن است که در ساختمان های مدرن از لوله کشی های مدرن استفاده شود.انواع مختلف لوله، که شامل محصولاتی چون لوله ی گالوانیزه ، لوله ی چدنی و .. می باشد. نوع استفاده ی شما از این محصولات می تواند مشخص کند ، بهترین مدلی که برای کارتان باید استفاده کنید چه نوع لوله ای باشد.

برای انتخاب لوله حتما بهترین و با کیفیت ترین آن را انتخاب نمایید. که به وسیله ی عالی ترین مواد اولیه و پیشرفته ترین ماشین آلات به روز دنیا ساخته شده و همچنین مطابق با آخرین استانداردهای جهانی باشد.

در این مطلب با انواع مختلف لوله در لوله کشی ساختمان آشنا خواهیم شد.

انواع مختلف لوله

انواع مختلف لوله در لوله کشی ساختمان ها

در تأسیسات ساختمان ها معمولا از انواع مختلف لوله استفاده می کنند که می توان آنها را بر اساس جنس ،کاربرد آنها و نحوه ی اتصال شان به دسته های گوناگونی تقسیم بندی کرد.

هر کدام از لوله های ساختمانی باید در جای مناسب خود استفاده شود. چرا که لوله کشی ساختمان یکی از قسمت های بسیار مهم و حیاتی در ساخت و ساز است و دقیقا به همین علت است که اهمیت فراوانی دارد.

انواع لوله کشی ساختمان عبارتند از:

  • لوله کشی آب گرم و لوله کشی آب سرد
  • شوفاژ و لوله کشی پکیج
  • لوله کشی فاضلاب
  • لوله کشی گاز

در ادامه برخی از این قبیل تجهیزات را بررسی می نماییم.

۱) انواع مختلف لوله درلوله کشی شوفاژ و پکیج

برای لوله کشی پکیج و شوفاژ حتما باید از انواع مختلف لوله پلاستیکی استفاده کرد. به دلیل فشار بالای آب و گرمای زیاد این امکان وجود دارد که لوله ی فلزی دچار آسیب و صدمه شود، مثلا ممکن است آب باعث خوردگی و زنگ زدگی آن شود.

برای رادیاتورهای فولادی خود از شیر درجه بندی استفاده نمایید تا بتوانید در موقع سرد و گرم شدن هوای اتاق آنها را تنظیم کنید.

نکته مهم دیگر که در زمان لوله کشی ساختمان باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که حتما در موقع کارگزاری رادیاتور هایی که پره های زیاد و سنگین دارند از بسته‌های رادیاتور با فاصله ی کم و تعداد زیاد استفاده نمایید.

۲)لوله های آب گرم و سرد

در ساختمان های بزرگ که دارای چند واحد هستند، معمولا موقع لوله کشی ساختمان ،یک یا چند مسیر برای بالا رفتن انواع مختلف لوله آب انتخاب می‌شود. در ابتدای مسیر هر کدام از این لوله ها، باید حتما شیر فلکه ی قطع دستی قرار داده شود. و همینطور توجه داشته باشید که، لوله ی انشعابی که در طبقات وجود دارد باید مجهز به یک شیر فلکه باشد که به منظور قطع و وصل شدن آب در تمام لوله های سرد و گرم از آن استفاده شود.

نکته ی مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که به هیچ وجه نباید از لوله های فلزی در لوله کشی پکیج و شوفاژ استفاده کنیم. زیرا، لوله های فلزی در مقابل خوردگی و فشار مقاومت پایینی دارند و این مهمترین نکته است که باید در لوله کشی ساختمان همیشه مد نظر قرار داد.

خرید لوله و اتصالات

۳)لوله کشی فاضلاب

برای لوله کشی فاضلاب با انواع مختلف لوله به یکسری نکات باید توجه نمایید:

  • یک کفشور در تراسهای مسقف و یا بدون سقف در محل نصب پمپ ها و مخزن های آب نصب کنید.
  • در صورتی که ساختمان شما به فاضلاب شهری وصل شده باشد، به هیچ عنوان نباید کف شو های تراس، حیاط ، پارکینگ و زیرزمین به آن متصل باشد
  • به هیچ عنوان نباید فاضلاب آشپزخانه به فاضلاب سرویس‌های بهداشتی متصل باشد. فقط زمانی مجاز به این کار هستید که ونت مناسب جهت رایزر را درست اجرا کرده باشید.
  • برای جلوگیری از پس زدگی بوی فاضلاب در چاه های جذبی که در ساختمان وجود دارند حتما یک ونت قرار دهید.

خرید آنلاین لوله و اتصالات

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، محصولات مختلفی در لوله کشی ساختمان به کار برده می شود. اگر در این زمینه فعالیت دارید برای خرید لوله و اتصالات می توانید با مجموعه پلی اتیلن بازار در ارتباط باشید. این مجموعه ارائه دهنده انواع این محصولات از بهترین برند های روز دنیا می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.