مقالات

اتصال ماده پلی اتیلن

در بین انواع اتصالات پلی اتیلن باید به خوبی بدانید که از اتصال ماده پلی اتیلن جهت وصل کردن انواع لوله پلی اتیلن به اتصالات مغزی و وایزر استفاده می‌ کنند. به طور کلی اتصالاتی که پیچی هستند مانند اتصالات ماده پلی اتیلن اجزای خاصی دارند. بدنه ، اسپلیت رینگ، سرپیچ و بوشینگ از جمله مهمترین اجزای اتصالات ماده پلی اتیلن شناخته می شوند. بر اساس شرکت تولیدکننده مشخصات مواد اولیه اتصالات ماده پلی اتیلن می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که مواد اولیه اتصالات ماده پلی اتیلن در یک رده هستند و هر یک از آنها دارای کیفیت مناسبی می باشد. بدنه این اتصال از پلی پروپیلن کوپلیمر نیز تولید شده است. سرپیچ آن از پلی پروپیلن کوپلر تولید گشته است، اسپلیت از پلی استال تولید شده، بوشینگ از پلی اتیلن و اورینگ هم از نیتریت رابر تولید شده است.

بیشتر بدانید: مزیت اتصالات پلی اتیلن

اتصال ماده پلی اتیلن

نکات مهم در مورد نصب اتصال ماده پلی اتیلن

شما برای نصب کردن اتصال ماده پلی اتیلن باید به خوبی برخی از نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن این نمونه از اتصالات پلی اتیلن را نصب کنید. برخی از نکاتی که جهت نصب اتصالات مربوط به ماده پلی اتیلن اهمیت دارد عبارت می باشد از :

  1. پیش از نصب کردن هر یک از انواع اتصالات ماده پلی اتیلن دقت داشته باشید که انتهای لوله های پلی اتیلن را نیاز است خوبی تمیز کرده باشید. در واقع تمیز بودن لوله های پلی اتیلن یکی از مهمترین نکات اولیه جهت نصب اتصالات به شمار می رود.
  2. قطعات اتصال دهنده را باید به صورت ترتیبی روی لوله های پلی اتیلن وصل کنید. نصب کردن انواع قطعات به صورت مرتب روی لوله پلی اتیلن کمک می کند که آب بندی لوله ها به بهترین نحو ممکن انجام شود.
  3. حتماً در نظر داشته باشید که تمامی قطعات باید به صورت صحیح در جای خود نصب شوند. شما برای نصب کردن انواع اتصالات ماده پلی اتیلن می توانید از آچار هایی استفاده کنید که دسته های آنها ۴۶ سانتی متر می باشد. دقت داشته باشید که از آچارهای بیشتر از ۴۶ سانتی متر نباید استفاده کنید.
  4. جهت اطمینان پیدا کردن از آب بندی انواع لوله ها و همچنین اتصالات پلی اتیلن باید از نوار تفلون استفاده کنید. استفاده کردن از نوار تفلون کمک می کند که آب بندی هر یک از انواع اتصالات بهترین نحو ممکن انجام شود.

 ویژگی و خصوصیات 

هر یک از انواع اتصالات پلی اتیلن را که خریداری می ‌کنید باید ویژگی ‌ها و مزیت‌ های شان را نیز بشناسید. جهت خریداری انواع اتصال دهنده های ماده برای لوله های پلی اتیلن باید به خوبی ویژگی‌ ها و مزیت‌ های آنها را نیز تشخیص دهید. برخی از مهمترین ویژگی هایی که اتصال ماده پلی اتیلن دارد و شما باید به خوبی آنها را زمان خریداری بشناسید عبارت است از :

  1. این نمونه از اتصال دهنده ها از مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی و همچنین ترک خوردگی برخوردار هستند. این مورد یکی از مهمترین ویژگی ها و مزیت های آن به شمار می رود. در واقع شما باید به همین دلیل بدانید که می توانید از این اتصال در محیط های شیمیایی و کشاورزی که کود و سموم کشاورزی دارند استفاده کنید.
  2. این اتصال ها در برابر مواد شیمیایی مقاومت زیادی از خود نشان می ‌دهند و این ویژگی طول عمر آنها را افزایش می دهد.
  3. انعطاف پذیری بسیار بالا و مناسب اتصال ماده یکی دیگر از ویژگی ‌ها و مشخصات آن به شمار می رود. شما می توانید اتصال ماده را در بخش های متنوع لوله پلی اتیلن نصب کنید و از انعطاف پذیری آن بهره مند گردید.
  4. عدم نفوذپذیری اتصال ماده یکی دیگر از ویژگی ها و همچنین مزیت های اتصال ماده به شمار می ‌رود.
  5. هزینه ‌ای که برای خریداری اتصال ماده پرداخت می کنید بسیار مناسب و به صرفه می باشد. شما می توانید با کمترین هزینه انواع اتصال ماده را از عمده فروشانی که فروش اتصالات پلی اتیلن را برعهده دارند خریداری می ‌کنید.
  6. نصب اتصال ماده بسیار آسان می باشد و شما به راحتی می توانید در کمترین بازه زمانی اتصال ماده را روی انواع لوله های پلی اتیلن نصب کنید.

خرید لوله و اتصالات

مقاله پیشنهادی: اتصال نر پلی اتیلن

کلام آخر – پلی اتیلن بازار

به طور کلی اتصالات پلی اتیلن امروزه از اهمیت ویژه ای در بین مصرف کنندگان برخوردار می باشد. پس بهترین گزینه برای انجام پروژه های مربوط به خطوط لوله، استفاده از لوله و اتصالات پلی اتیلن می باشد.

اگر جزو مجموعه هایی می باشید که در این زمینه فعالیت می نمایید، برای خرید لوله و اتصالات می توانید با مجموعه پلی اتیلن بازار در ارتباط باشید. این مجموعه تا به امروز پروژه های بزرگی را به انجام رسانده و جزو نمایندگان معتبر در این زمینه می باشد.

مشاهده و اطلاع از محصولات موجود در مجموعه: کاتالوگ لوله و اتصالات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.