مقالات

کاربرد لوله پلیکا

از اولین لوله هایی که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفت، لوله پلیکا می باشد. این لوله پس از پلی اتیلن جزو محبوب ترین نوع تجهیزات لوله کشی می باشد. پلیکا در واقع نوعی آلیاژ از جنس پلیمر های pvc و upvc می باشند. این تجهیزات به افتخار اولین کاشف آن به نام ” پولیکا ” نامگذاری شده است. PVC مخفف عبارت POLICHLOREETHYLENE ( پلی وینیل کلراید) است. و مهم ترین تفاوتی که در دو آلیاژ pvc و upvc وجود دارد این است که upvc حالت نرم شده pvc می باشد. این محصول به عنوان یکی از تجهیزات پرطرفدار، به دلیل ویژگی های خاصی که دارد بسیار کاربردی می باشد. در ادامه این مقاله مهم ترین کاربرد لوله پلیکا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهم ترین کاربرد های لوله پلیکا

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره نمودیم، بیشترین کاربرد لوله پلیکا در امر ساختمان سازی و در بخش خروجی  فاضلاب ها می باشد. اما به طور کلی می توان گفت که این محصولات در صنعت ساختمان سازی در بخش های زیر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

  • استفاده از لوله های پلیکا در شبکه آبرسانی تحت فشار.
  • کاربرد لوله های پلیکا به جهت پوشش و مراقبت از کابل های مخابراتی.
  • انتقال فاضلاب
  • استفاده از تجهیزات پلیکا در کاربری های شهری و صنعتی
  • همچنین به جهت پوشش کابل های شبکه برق و نیرو نیز از این محصولات استفاده می نمایند.

کاربرد لوله پلیکا

مهم ترین ویژگی و مزایا

آنچه باعث محبوبیت لوله های پلیکا یا همان آلیاژ pvc و upvc شده است، خواص و ویژگی های منحصر به فرد آن ها است. به سبب این ویژگی ها کاربرد لوله پلیکا در بسیاری از بخش های صنایع ساختمان سازی رواج پیدا نموده است. مهم ترین ویژگی های تجهیزات پلیکا عبارتند از:

  1. این لوله ها دارای ضریب جریان بالایی می باشند. و با گذشت زمان ثابت می باشد و تغییری در آن رخ نمی دهد.
  2. نسبت به دیگر محصولات پلیمی دارای کمترین ضریب طولی می باشد.
  3. نوع نرم شده این لوله ها به دلیل انعطاف بالایی که دارند، مناسب استفاده در مناطق زلزله خیز و مرطوب می باشد.
  4. لوله های پلیکا در برابر مواد اسیدی و بازی بسیار مقاوم می باشند.
  5. حمل و نقل و نصب این لوله ها بسیار آسان می باشد. و برای اتصال آن ها نیاز به هیچ تجهیزات خاصی نیست.
  6. لوله و اتصالات پلیکا فاقد زنگاب می باشند.
  7. این تجهیزات در برابر تغییر رنگ، پوسیدگی و رسوب مقاوم می باشند. ازین رو هیچ گونه تغییری در رنگ، بو و مزه آب ایجاد نخواهد شد.

قیمت لوله پلیکا

از آنجایی که کاربرد لوله پلیکا در تمام بخش های صنایع ساختمان سازی رواج دارد، تصور می رود که این محصولات دارای قیمت بسیار بالایی باشند. اما می توان گفت که این محصولات کاربردی به نسبت دیگر محصولاتی که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

اما توجه داشته باشید که نوسانات نرخ ارز موجب تغییر قیمت روزانه این محصولات می گردد. از این رو نمی توان قیمت دقیقی برای آن مشخص نمود. شما مشتریان محترم برای دریافت لیست قیمت روز می توانید با مجموعه پلی اتیلن بازار تماس حاصل نمایید.

خرید لوله و اتصالات

خرید لوله پلیکا

در این مقاله تا حدودی با مهم ترین کاربرد لوله پلیکا و مزایا آن آشنا شده اید. از این رو می توانید برای انجام پروژه های خود در بخش ساختمان سازی از این تجهیزات کاربردی استفاده نمایید تا کیفیت و ماندگاری بالاتری را با خیال راحت تجربه نمایید.

مجموعه پلی اتیلن بازار در تلاش است تا مدرن ترین و بهترین محصولات را در زمینه صنعت لوله کشی به شما ارائه نماید. شما می توانید با استفاده از مشاوره کارشناسان این مجموعه برای انتخاب بهترین گزینه استفاده کنید. و برای خرید لوله و اتصالات از بهترین متریال روز بازار نیز می توانید با پلی اتیلن بازار در ارتباط باشید.

جهت دریافت لیست قیمت و مشاهده کاتالوگ لوله و اتصالات به صفحه اصلی مراجعه نمایید.

و یا با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.