مقالات

مزایا لوله پلی اتیلن گازی و اتصالات آن

لوله پلی اتیلن گازی در اندازه های مختلفی تولید و وارد بازار می شود. این اندازه ها شامل بیست و پنج، شصت و سه، صد و بیست و پنج، و صد و شصت میلیمتری هستند. لوله پلی اتیلن گازی به شکل کلاف و شاخه تولید می شود. از مزایا لوله پلی اتیلن گازی می توان به سبک بودن و نصب راحت آن اشاره نمود. این لوله ها کیفیت خوبی دارند و به جای لوله آهنی و چدنی استفاده می شوند. همچنین دارای طول عمر زیاد، توانایی سازگاری با شرایط آب و هوایی گوناگون و قابلیت انتقال سیالات هستند. این لوله ها دچار زنگ زدگی نمی شود، به طور خودکار از آتش سوزی جلوگیری می کند. قابلیت انتقال مواد شیمیایی قوی را دارد، ساختار انعطاف پذیر دارد. اتصال این لوله ها از طریق اتصالات الکتروفیوژن است.

مزایا اتصالات الکتروفیوژن در لوله پلی اتیلن گازی

اتصالات الکتروفیوژن در خطوط گاز رسانی برای لوله پلی اتیلن گازی استفاده می شود. این لوله ها از طریق اتصالات الکتروفیوژن به هم متصل می شوند. از مزایا لوله پلی اتیلن گازی و اتصالات آن می توان به ایمنی بالا و دارا بودن تمامی استانداردهای مورد نیاز و همچنین سرعت اتصال آن ها اشاره نمود. از طرفی اتصالات آن در انواع مختلف لوله پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرند.

اتصالات فلزی و اتصالات پلیمری که از جنس متفاوتی هستند که دارای مشکلاتی می باشند.اما این مشکلات در هنگام استفاده از اتصالات الکتروفیوژن رفع می شوند. از آن جایی که کشور ایران یک کشور نفت خیز است، برای انتقال گاز نیازمند است که خطوط گازرسانی با کیفیت و امنیت بالا داشته باشد. اتصالات الکتروفیوژن در لوله پلی اتیلن دارای کیفیت و امنیت مناسب است.

در نتیجه استفاده از لوله های پلی اتیلن گازی در وقت و هزینه صرفه جویی می شود. از دیگر مزیت های این اتصالات برای پروژه های گازرسانی این است که این اتصالات، انعطاف پذیری بالا دارند، در برابر شکستگی، آسیب دیدگی و سایش مقاوم هستند. این اتصالات در لوله پلی اتیلن گازی نشت.

خرید لوله و اتصالات

تفاوت روش جوش و اتصالات الکتروفیوژن

 در اتصالات الکتروفیوژن استفاده شده در شبکه گازرسانی به جای استفاده از روش های جوش دادن، از روش حرارت دادن استفاده می شود. این حرارت از طریق جریان برق تولید می شود. در خطوط گاز رسانی، استفاده از لوله پلی اتیلن گازی با اتصالات الکتروفیوژن دارای استانداردهای مورد تایید iGS هستند. در روش جوش محدودیت هایی در مورد جوش لب به لب وجود دارد. از مزایا لوله پلی اتیلن گازی و اتصالات آن در این روش این است که اتصال لوله به لوله، لوله به زانو به راحتی قابل انجام است. و محدودیت های روش جوش رفع می شود. اطمینان حاصل از استفاده از این روش بسیار بالا است و کاربرد های بسیاری دارند. جنس این اتصالات که در لوله پلی اتیلن گازی استفاده می شوند؛ از مواد با کیفیت پتروشیمی است. در این اتصالات از مواد پر کننده استفاده نمی شود، دارای فشار شانزده بار هستند.

تفاوت بین اتصالات الکتروفیوژن و روش جوش حرارتی در طرز گرم کردن و حرارت دهی است. در روش جوش حرارتی، سطح لوله ها از طریق ابزارهای حرارتی گرم می شود. در روش اتصالات الکتروفیوژن حرارت در داخل استفاده می شود، این حرارت نیز از طریق جریان الکتریکی ایجاد می شود. استحکام ایجاد شده در لوله پلی اتیلن گازی که از طریق اتصالات الکتروفیوژن به وجود می آید بیش تر از زمانی است که این استحکام توسط روش جوش ایجاد می شود. اتصالات در لوله پلی اتیلن از طریق روش اتصالات الکتروفیوژن توسط متصل کننده انجام می شود.

این عناصر متصل کننده کوپلر نامیده می شوند. کوپلر همانند یک غلاف است، بنابراین دو سر لوله توسط کوپلر پوشیده می شود. کوپلر به جریان برق وصل می شود، بخش پلاستیکی ذوب می شود، و در دو سر اتصال صورت می گیرد. در این اتصالات یک سیم مقاومت الکتریکی وجود دارد، گرمای مورد نیاز برای ذوب کردن سطح جوش از طریق این سیم تولید می شود. جعبه های کنترل گر برق مورد نیاز را در روش اتصالات الکتروفیوژن تامین می کنند. این جعبه ها انرژی را از یک منبع دریافت می کنند، بنابراین به طور مستقل قابلیت تولید جریان را ندارند. در روش اتصالات الکتروفیوژن از ژنراتور به عنوان تامین کننده انرژی استفاده می شود، در این صورت کیفیت مناسب و خروجی کار مورد توجه قرار می گیرد.

مزایا لوله پلی اتیلن گازی

کلام آخر

مجموعه پلی اتیلن بازار در تلاش است تا مدرن ترین تجهیزات اجرا پروژه های خطوط لوله را به شما ارائه نماید. از این رو می توانید از مشاوره کارشناسان این مجموعه برای انتخاب بهترین گزینه استفاده کنید.

همچنین این مجموعه ارائه دهنده انواع تجهیزات لوله کشی نیز می باشد. از این رو برای خرید لوله و اتصالات از بهترین متریال روز بازار نیز می توانید با پلی اتیلن بازار در ارتباط باشید.

جهت دریافت لیست قیمت و مشاهده کاتالوگ لوله و اتصالات به صفحه اصلی مراجعه نمایید.

و یا با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.