مقالات

خرید لوله پلی اتیلن

امروزه پلیمر ها نقش ویژه ای در صنعت تولید لوله و اتصالات دارند. پلی اتیلن یکی از آن پلیمر هایی ات که در این زمینه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده مصرفی از اتم های کربن و هیدروژن تشکیل شده اند که دارای پیوند مولکولی بسیار قوی می باشند. این مواد در عین خشک بودن، دارای انعطاف پذیری مناسبی می باشند. پلی اتیلن ها به چند دسته مختلف وجود دارند. HDPE نوعی از این ماده می باشد که دارای چگالی بالایی است و در ساخت لوله آبیاری از آن استفاده می شود. هنگام خرید لوله پلی اتیلن باید توجه نمود تا محصول مورد نظر از کیفیت لازم برخوردار باشد. زیرا لوله و اتصالات تولید شده از ماده پلی اتیلن در صنایع بسیاری به خصوص صنایع انتقال آب و فاضلاب کاربرد دارند.

برای آشنایی بیشتری با ویژگی و مزایا، کاربرد ها و انواع لوله های پلی اتیلن در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

خرید لوله پلی اتیلن

مزایا خرید لوله پلی اتیلن

همانطور که در ابتدای مقاله بیان نمودیم، لوله و اتصالات پلی اتیلن دارای مزایا و ویژگی های خاصی می باشند. این ویژگی های موجب شده است تا این تجهیزات بتوانند جایگزین نسل قبلی لوله و اتصالات شوند. مهم ترین مزایا خرید لوله پلی اتیلن  استفاده از آن به شرح زیر می باشد.

  • در گذشته لوله و اتصالات فلزی که برای انتقال آب و فاضلاب به دلیل عدم مقاومت در برابر مواد شیمیایی با مشکلاتی همچون خوردگی روبرو بودند. اما با ورود لوله و اتصالات پلی اتیلن به صنایع آب و فاضلاب این مشکلات به پایان رسیدند. زیرا این تجهیزات در برابر مواد شیمیایی ( اسیدی و بازی ) مقاومت بالایی دارند.
  • از دیگر مزایا لوله های پلی اتیلن می توان به مقاومتشان در برابر زنگ زدگی نیز اشاره نمود.
  • استفاده از روش جوش لب به لب برای اتصال لوله و اتصالات پلی اتیلن مشکل نشتی را هم برطرف نموده است. این روش اتصال مانع بروز نشستی می شود.
  • همچنین این تجهیزات در برابر تابش نور خورشید نیز مقاوم بوده و دوست دار محیط زیست می باشند.
  • حمل و نقل آسان، سبک بودن و مقرون به صرفه بودن نیز از ویژگی های مهم این تجهیزات محسوب می شد.
  • با استفاده از لوله های پلی اتیلن در پروژه های عمرانی می توان مجموع هزینه ها را تا حد قابل قبولی کاهش داد. زیرا این محصولات با تمام ویژگی های منحصر به فردشان اررزان تر از سایر تجهیزات می باشند.

انواع لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن بسته به نوع کاربریشان در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند. انواع این لوله ها عبارتند از:

کاربرد های مهم تجهیزات پلی اتیلن

همانطور تا به اینجای مطالب متوجه شده اید، لوله های پلی اتیلن جزو پر مصرف ترین تجهیزاتی هستند که در انواع مختلفی تولید می شوند. هرکدلم از این لوله ها به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و دارای کاربری های متفاوتی می باشند. در ادامه برخی از این کاربرد ها را بررسی خواهیم نمود.

  • اولین و مهم ترین کاربرد لوله های پلی اتیلن، انتقال سیالات می باشد. خرید لوله پلی اتیلن در پروژه های لوله کشی و آبرسانی نقش بزرگی در پروژه های شهری و روستایی ایفا نموده است.
  • از این لوله و اتصالات در بسیاری از خطوط دریایی و حفاری نیز استفاده می شود.
  • نوعی از لوله های پلی اتیلن تولید شده، لوله های گازرسانی می باشند. از این تجهیزات به منظور انتقال گاز های فشرده مورد استفاده قرار می گیرند.
  • لوله و اتصالات پلی اتیلن در سیستم های تهویه مسکونی یا شرکتی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
  • استفاده از لوله های pb به جهت کاور نمودن کابل های برق یا لوله هایی از جنس آلیاژ نیز بسیار کارآمد می باشد.
  • از دیگر کاربرد های این لوله های پر مصرف، آبیاری زمین های کشاورزی، هدایت آب در مزارع و… می باشد.

خرید لوله و اتصالات

جمع بندی

پلی اتیلن بازار با چندین سال سابقه در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات، بهترین محصولات را به مشتریان خود عرضه می دارد. اگر به دنبال خرید لوله و اتصالات مرغوب می باشید، می توانید از طریق تلفن تماس موجود در وب سایت با این مجموعه در تماس باشید. و یا به آدرس مذکور در قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.