مقالات

فواید و ویژگی های خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله پلی اتیلن آبرسانی امروزه نامی آشنا برای خریداران لوله های آبرسانی است. در سال های اخیر، مزایا و ویژگی های خاص این لوله ها برای همه آشکار شده است. به همین خاطر کاربرد این لوله در زمینه های آبیاری و آبرسانی از جمله: سیستم های لوله‌کشی انتقال آب آشامیدنی شهری و روستایی، زهکشی، انتقال فاضلاب و آبیاری مزارع و گلخانه ها بسیار رایج و متداول گردیده است. از این رو برای خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی بهتر است به میزان فشار تحملی، اندازه و سایز مورد نیاز، نوع کاربرد لوله، استاندارد آن و مواد اولیه به کار رفته در تولید لوله توجه کنید. و با توجه به این موارد، محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

خرید لوله پلی اتیلن

مزایای خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی

امروزه خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی و استفاده از آن ها بسیار متداول شده است. چرا که این لوله از مزایا و ویژگی های منحصر‌به‌ فردی بهره مند است. در ذیل برخی از این مزیت‌ها ذکر شده است.

  • لوله پلی اتیلن آبرسانی از مقاومت بالایی در برابر اشعه های مضر خورشید برخوردار است.
  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی از ویژگی های دیگر این لوله ها می باشد. و همین امر از آسیب زیاد به محیط زیست جلووگیری می نماید.
  • لوله پلی اتیلن آبرسانی در برابر سایش و زمین‌لرزه از مقاومت کافی بهره مند است.
  • از این لوله ها می توان در شرایط دمایی مختلف استفاده کرد.
  • انعطاف این محصولات موجب کارکرد فوق العاده آن ها در هر شرایطی می شود.
  • نصب آسان و سریع از دیگر مزایای این لوله ها است. و اتصال لوله ها و کارگذاری آن ها احتیاجی به صرف زمان زیاد ندارد. همچنین برای نصب لوله پلی اتیلن نیاز به استفاده از تجهیزات تخصصی نیست.
  • این محصولات دارای وزن کمی می باشند. به همین خاطر، حمل و نقل و جا‌به‌جایی آن راحت است.
  • لوله های پلی اتیلن آبرسانی در سایزهای گوناگونی عرضه می شوند. هر کدام از این سایزها، کاربرد خاص خود را دارند.
  • از طرفی این لوله ها با قیمت مناسب و ارزان به فروش می رسد.
  • لوله پلی اتیلن آبرسانی دارای طول عمر و ماندگاری بالایی می باشد. از این رو تا حدود حداقل 50 سال کیفیت خود را حفظ می نمایند. و این ویژگی موجب استفاده زیاد از لوله های پلی اتیلن آبرسانی شده است.

خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی

انواع لوله های پلی اتیلن آبرسانی

هنگام خرید لوله های پلی اتیلن آبرسانی توجه نمایی که این ممحصولات در انواع سایز ۱۶ الی ۱۲۰۰ میلیمتر و در فشارهای کاری مختلف ۴ تا ۲۵ اتمسفر به فروش می رسند. از طرفی این لوله ها با توجه به گرید در سه نوع مختلف وجود دارد.

  • لوله PE63: تولید این نوع لوله پلی اتیلن آبرسانی به دلیل وزن و ضخامت بالا عملاً صورت نمی گیرد.
  • لوله PE80: استفاده از این نوع لوله پلی اتیلن آبرسانی به نسبت لوله PE63 مقرون‌به‌صرفه‌تر است. چرا که دارای وزن و ضخامت کمتری می باشد.
  • لوله PE100: این نوع لوله نسبت به دو نوع قبلی بهتر و کاربردی‌تر است. چرا که از وزن و ضخامت کمتر، تحمل فشار کاری بیشتر و مقاومت بالایی در برابر پرتوهای فرابنفش برخوردار است.

لوله های مناسب برای مصارف کشاورزی

خرید لوله های پلی اتیلن آبرسانی ۱۶ تا ۱۶۰ میلیمتر در مصارف کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

  • لوله پلی اتیلن ۱۶ میلیمتر: از پرمصرف ترین لوله های آبرسانی در مصارف کشاورزی می توان به لوله ۱۶ میلیمتر یا ۳.۸ اینچ اشاره کرد. این نوع لوله در آبیاری قطره ای و آبیاری محصولات گلخانه‌ای به‌کار می‌رود.
  • لوله پلی اتیلن ۲۰ میلیمتر: لوله پلی اتیلن ۱.۲ اینچ به لوله تکجداره نیز معروف است. لوله ای پرکاربرد در کشاورزی و آبیاری قطره ای محسوب می شود. البته بهتر است که خرید این لوله با توجه به میزان فشار آب مزرعه صورت گیرد.
  • لوله پلی اتیلن ۲۵ میلیمتر: از ویژگی های لوله پلی اتیلن ۲۵ میلیمتر یا ۳.۴ اینچ می توان به مقاومت و قدرت آب‌بندی آن اشاره کرد. این لوله به منظور آبیاری باغ و انتقال سیالات کم حجم به کار می رود.
  • لوله پلی اتیلن ۶۳ میلیمتر: لوله پلی اتیلن ۲ اینچ از جمله لوله های پرمصرف در آبیاری بارانی محسوب می شود.
  • لوله پلی اتیلن ۱۲۵ و ۱۶۰ میلیمتر: این لوله ها به منظور انتقال سیالات و برای استفاده در خطوط اصلی به کار می روند.

خرید لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله‌ای مناسب جهت انتقال آب دریا برای پرورش ماهی

سایز ۲۵۰ میلیمتر یا ۱۰ اینچ لوله پلی اتیلن به منظور انتقال آب دریا به حوضچه های پرورش ماهی و میگو به کار می رود. 

کاربرد خرید لوله های پلی اتیلن آبرسانی با سایز ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیمتر

می توان با خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی در سایزهای ۸ و ۱۰ اینچ جهت انتقال آب از بالای کوه ها به سمت باغ ها استفاده کرد. به منظور استفاده و نصب این لوله لازم است که یک زانو و یک شیرفلکه در ابتدای ورودی باغ نصب شود. هنگام آبیاری باغ ها می توان با باز کردن شیرفلکه جریان آب را به سمت باغ خود هدایت کرد.

کاربرد محصولات آبرسانی برای انتقال و دفع فاضلاب

لوله های پلی اتیلن از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی اسیدی و بازی برخوردار هستند. به همین خاطر از این لوله ها به منظور دفع و انتقال فاضلاب های خانگی و تجاری استفاده می شود.

تشخیص استاندارد خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی

در هنگام خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی دقت کنید که لوله انتخابی شما استاندارد باشد. لوله پلی اتیلن استاندارد دارای تاییدیه ها، مهر استاندارد و برگه استاندارد است. استاندارد بودن یک لوله مستلزم برخورداری از سطح صاف، صیقلی، بدون خراش و شکستگی است. اگر متوجه شکستگی سطح داخلی لوله پلی اتیلن شدید، از خرید آن اجتناب کنید. همچنین برجسته بودن سطح داخلی لوله نشانه ای از غیراستاندارد بودن لوله پلی اتیلن است. لوله پلی اتیلن استاندارد از مواد درجه یک و باکیفیت ساخته شده است که همین موجب افزایش راندمان لوله خواهد شد.

خرید لوله و اتصالات

پلی اتیلن بازار به عنوان تامین کننده اقلام مورد نیاز صنایع لوله کشی بهترین محصولات را با به صرفه ترین قیمت برای مصرف کنندگان ارائه می دهد. این مجموعه اقدام به تامین بهترین این محصولات از معتبر ترین برند ها نموده است. ازین رو نماینده رسمی شرکت های معتبری در این زمینه می باشد.

برای خرید لوله و اتصالات در انواع مختلف، مشاوره، مشاهده کاتالوگ لوله و اتصالات و دریافت قیمت می توانید با شماره های مجموعه پلی اتیلن بازار تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.