مقالات

اتصالات پلی پروپیلن

اتصالات پلی پروپیلن از جمله محصولات جدید و پرکاربرد می باشد. و موارد استفاده از آن ها به دلیل جنس و ساختار تشکیل دهنده ی خوبی که دارند، روز به روز بیشتر می شود. به طوری که استفاده از لوله و اتصالات پلی پروپیلن برای لوله کشی قسمت داخلی ساختمان ها و بسیاری از صنایع به انتخاب اول تبدیل شده است. همچنین پلی پروپیلن موجود در ساختار ابن محصولات دارای قابلیت انعطاف پذیری بالایی می باشد. و به همین خاطر این نوع لوله ها و اتصالات کمتر در معرض ترک خوردگی و شکستگی قرار می گیرند و در نتیجه دارای ماندگاری بیشتری می باشند.

درواقع کاربرد اصلی اتصالات پلی پروپیلن، برقراری اتصال لوله های پلی پروپیلن می باشد. از کاربرد های اتصالات پلی پروپیلن می توان به استفاده از آن ها در سیستم لوله کشی آب سرد و آب گرم، کارخانه های صنعتی، تاسیسات آب و فاضلاب، استفاده در عایق های الکتریکی و صنعت ساختمان اشاره کرد.

بیشتر بدانید: لوله های پلی پروپیلن

ویژگی های لوله و اتصالات پلی پروپیلن

لوله و اتصالات پلی پروپیلن به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که دارند توانسته اند جایگزین لوله های گالوانیزه شوند. در ذیل، تعدادی از این ویژگی ها را بررسی نموده ایم.

  • سرعت اتصال و نصب این تچهیزات به نسبت لوله های گالوانیزه، بالاتر است.
  • اتصالات پلی پروپیلن در برابر دماهای بالا مقاومت بالایی دارند و دارای نقطه ذوب بالایی می باشند. به همین دلیل در سیستم لوله کشی آب گرم از این لوله ها استفاده می شود.
  • این اتصالات، در برابر سرما و دمای پایین مقاوم هستند. به همین دلیل در سیستم لوله کشی آب سرد مورد استفاده می باشند.
  • این نوع لوله ها دارای قابلیت انعطاف پذیری بالایی هستند.
  • لوله و اتصالات پلی پروپیلن دارای وزن سبکی هستند.
  • محصولات پروپیلن در برابر مواد اسیدی و مواد بازی مقاومت بالایی دارند و به قسمت داخلی لوله ها آسیبی وارد نمی کنند.
  • این نوع اتصالات در برابر مواد شیمیایی موجود در سیالات مقاوم هستند.
  • به دلیل صاف و صیقل بودن قسمت داخلی اتصالات پلی پروپیلن، امکان جرم و رسوب در این گونه لوله ها وجود ندارد. به همین دلیل افت فشار جریان سیالات اتفاق نمی افتد.
  • این نوع اتصالات، در برابر فاضلاب های سرد و گرم مقاوم هستند.
  • به دلیل عبور نکردن اشعه های ماورا بنفش به قسمت داخلی ابن اتصالات، امکان رشد جلبک در این اتصالات وجود ندارد. به همین دلیل تغییری در کیفیت آب آشامیدنی ایجاد نمی شود.
  • این تجهیزات در برابر پوسیدگی، فرسودگی و رنگ زدگی مقاوم هستند.
  • این اتصالات، عایق صدا و حرارت می باشند.
  • در برابر فشار و ضربه مقاوم هستند.
  • استفاده از اتصالات پلی پروپیلن مقرون به صرفه تر از دیگر انواع اتصالات است. چرا که هم دارای قیمت مناسبی می باشد و هم دارای ماندگاری و طول عمر بالایی می باشد و می تواند به مدت حداقل ۵۰ سال دوام داشته باشد و بتواند کیفیت و کاربردی بودن خود را حفظ کند.

خرید لوله و اتصالات

انواع اتصالات پلی پروپیلن

اتصالات پلی پروپیلن با نام اختصاری اتصالات pp شناخته می شود. که به آن ها، اتصالات سفید pp نیز گفته می شود. اتصالات سفید pp دارای انواع مختلفی همچون؛ سه راه جوشی، سه راه بوشن فلزی، بوشن تبدیلی، زانو بوشن فلزی دنده ای، بوشن ساده، شیر فلکه سفید، درپوش رزوه ای، بست لوله، زانو چپقی، چهار راه، سه راه کج، شیر فلکه بوشن دار، مهره ماسوره سفید، زانو یکسر مغزی فلز، مهره ماسوره دو طرف جوش و زانو ساده می باشد. در ادامه برخی از موارد پرگاربرد ظان را بررسی می نماییم.

چهار راه pp

از این نوع اتصال پلی پروپیلن برای ایجاد انشعابات و تغییر مسیر سیالات استفاده می شود. به دلیل مقاوم بودن در برابر گرما و سرمای شدید، مواد اسیدی و فشار و ضربه از این گونه اتصالات در لوله کشی آب گرم و آب سرد استفاده می شود.

زانو بوشن فلز دیواری pp

این نوع اتصال برای تغییر زاویه ی لوله ها و تغییر مسیر سیالات به کار می رود و دارای پایه ای هستند که بتوانند بر روی دیوار قرار گیرند.

سه راه ساده pp

از سه راه ساده پلی پروپیلن برای انشعاب گیری لوله های ساختمان استفاده می شود که به دلیل صاف و صیقلی بودن سطح داخلی این اتصالات، امکان جرم و رسوب در آن ها وجود ندارد.

شیر فلکه کامل pp

قطع و وصل کردن جریان آب سرد و گرم از کاربرد های این نوع اتصالات به شمار می رود. جوشکاری آسان، ماندگاری بالا، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و اسیدی از ویژگی های شیر فلکه کامل pp می باشد.

اتصالات پلی پروپیلن

کلام آخر

اگر قصد خرید لوله و اتصالات را دارید و یا در این زمینه فعالیت می نمایید، برای همکاری با مجموعه پلی اتیلن بازار می توانید از طریق شماره های موجود در صفحه اصلی در ارتباط باشید. این مجموعه ارائه دهنده انواع محصولات و تجهیزات در صنایع لوله کشی می باشد. 

مشاهده کاتالوگ لوله و اتصالات

لیست قیمت پلی پروپیلن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.